Advertisement

Responsive Advertisement

Recenzie-Slam-Din dragoste pentru Layken de Colleen Hoover

   Titlu: Slam-Din dragoste pentru Layken


   Autor: Colleen Hoover


   Editura: Epica Publishing House, colecția EpicLove


   Traducere: Cristina Buzoianu


   Nr. Pagini: 268


   Punctaj: 5/5


   Slammed Series: 

   1) Slammed 

   2) Point of retreat (review)

   3) This girl (review)


   ,,Forțează-ți limitele, pentru asta sunt făcute...”


   După moartea tatălui ei, Layken împreună cu frățiorul și mama ei se mută departe de Texas și încep o viață nouă în care ea este sprijinul celor doi, ea este cea care ține pe umeri totul pentru a nu se prăbuși peste ei.


   Layken încearcă să facă tot posibilul pentru a dovedi că este puternică, încercând să poarte o mască impenetrabilă care ascunde, însă sub ea, numai suferință și durere. Când tânărul Will Cooper, vecinul ei fermecător de douăzeci și unu de ani apare în viața ei, întunericul prinde în sfârșit culoare, una luminoasă și plină de speranță.


   Când frățiorii lor, Kel și Caulder devin prieteni la cataramă, Will și Layken sunt forțați să își intersecteze drumurile tot mai des, ceea ce duce curând la o atracție mistuitoare și la o prietenie profundă, frumoasă, dar înspăimântătoare pentru inimile care poartă cicatrici.


   -Layken! mă strigă, exact când dau să intru în casă.

   Mă întorc și-l văd în parcare.

   -Forța fie cu tine!

   Se urcă în mașină râzând, iar eu rămân pe loc uitându-mă în jos la papucii cu Darth Vader pe care îi am în picioare. Tipic.”



   Pasionat de slam, Will o introduce pe Layken în lumea poeziei, o lume minunată care face ca dragostea să se strecoare cu pași repezi între ei, până în prima ei zi de școală, când se întâlnesc pe holurile liceului și realizează că relația lor ar fi imposibilă. Ca stagiar la liceu, Will nu poate risca să fie împreună cu Layken, oricât și-ar dori. Nu pot încălca regulamentul.


   De când părinții lor au murit, Will reprezintă toată familia pentru Caulder, iar Caulder este toată viața lui și nu poate risca să își piardă slujba.



   În mod poetic și dureros, asemenea unor magneți, Will și Layken se atrag periculos, furând clipe amăgitoare împreună, știind cât de greșit este ceea ce fac. Viața lor devine o încercare continuă de a se evita și de a  ignora sentimentele care s-au născut între ei.


   Nopțile de Slam se înmulțesc, orele la liceu devin insuportabile, iar încercările lor dau greș. Cum poți renunța la cineva când regulile sunt atât de frumos de încălcat?


   În ciuda propriilor încercări, în ciuda evertizărilor mamei ei, Will și Layken continuă să greșească.



   Viața nu este niciodată blândă, mai ales atunci când ai fost lovit de nenumărate ori și primești o ultimă lovitură menită să te doboare. Cu sufletul în lacrimi, suferind după Will, Layken primește o ultimă lovitură. Și nu știe dacă îi poate supraviețui. Nu fără Will.

   Cu Eddie și Gavin alături de ea, Layken încearcă să facă față problemelor, însă Will nu ar renunța la ea și nu ar părăsi-o în cele mai cumplite din viața ei, oricât de mult l-ar costa asta.

   ,,-Nu moartea e cea care te-a lovit, Layken. Viața te-a lovit. Viața se întâmplă. Rahaturi se întâmplă. Și se întâmplă multe, multor persoane.”


   Fericire și durere, Will și Layken le cunosc pe ambele la fel de bine, iar ceea ce le rezervă destinul lor va fi o durere dulce, o fericire amară, va fi viața care îi va lovi din plin și care îi va ridica. Totul se vindecă, totul este poezie.

   ,,-Cum am realizat și eu...
   că toate lucrurile ei bune?
   Că toate frumusețile?
   Nu-i nimic real.
   E fake.
   Deci păstrează tu marea.
   Eu rămân cu Lake.”

   Cu un ultim slam, cu o ultimă mutare, viețile lor primesc o alegere. Care va fi finalul unei povești imposibile? Care va fi finalul unor vieți fragile? Într-un mod sfâșietor și zguduitor, totul se apropie de sfârșit. Iar totul este din dragoste pentru Layken.

   Cum am promis acum ceva timp, am venit și cu recenzia primei cărți pe care am citit-o de la Colleen Hoover și care m-a distrus, care mi-a sfâșiat și spulberat inima, cartea care tronează în topul meu de cărți care frâng inimi, cartea pe care aș reciti-o iar și iar pentru că de fiecare dată mi-ar trasmite aceeași emoție, cu atâta profunzime...

   Slam-Din dragoste pentru Layken a fost una dintre cărțile care mi-au presărat începutul de drum în universul magic al cărților și nu pot să scriu ceva despre această poveste fără lacrimi în ochi sau fără zeci de fiori care îmi fac renumita piele de găină, totul exact ca acum șase ani, când i-am cunoscut pe Will și Layken.

   Atunci când am văzut că Slam se învârte în jurul trupei The Avett Brothers, am știut că deja mi-a câștigat inima, căci la vremea aceea, acum mult, foarte mult timp, ei erau trupa mea preferată, iar să îi găsesc într-o carte a fost pentru mine cireașa de pe tort.

   Până în ziua de azi, Will este unul dintre personajele mele masculine preferate pentru că pe tot parcursul cărții a emanat o maturitate atât de puternică, mult mai mare decât cei douăzeci și unu de ani ai săi. Poveștile lor de viață înduioșătoare și triste mi-au smuls nenumărate lacrimi, iar atitudinea lui Layken față de ceea ce află în a doua parte a cărții este atât de zguduitoare încât nu ai cum să nu îi iubești.

   Stăpânirea și calmul ei, dar deopotrivă suferința din inima ei m-au distrus emoțional. Nu există cuvinte să exprim cum m-a fermecat această carte, cum mi-a rupt inima și m-a făcut să o iubesc atât de mult.

   Finalul superb este exact ce îi trebuia acestei cărți, iar eu o să fiu recunoscătoare mereu că am descoperit această autoare cu poveștile ei minunate. Noroc cu mama mea, căci dacă nu ar fi fost ea care să îmi spună despre fiecare carte de-a ei, probabil aș fi aflat atât de târziu de aceste cărți... Dacă nu s-ar fi ținut de capul meu să citesc atunci când eram mică, știu că aș fi pierdut atâtea...

   E inutil să mai spun că trebuie să citiți această carte. Pur și simplu cumpărați-o și citiți fiecare pagină cu sufletul, căci Colleen Hoover a reușit să transmită totul de la suflet la suflet, cum altfel putea să ne zdrobească atât de frumos inimile?


Găsiți romanele minunatei Colleen Hoover la editura Epica Publishing House
   Le puteți achiziționa de pe site-ul editurii cât și de pe CartepediaLibrex și Libris
Lectură plăcută, dragilor! :)

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii