Advertisement

Responsive Advertisement

Recenzie-Legendele Olimpului (Eroii) de Alexandru Mitru

   Titlu: Legendele Olimpului (Eroii)


   Autor: Alexandru Mitru


   Editura: Ion Creangă-București


   Nr. Pagini: 390


   Punctaj: 3/5


   1) Legendele Olimpului (Zeii) (recenzie)
   2) Legendele Olimppului (Eroii)

   Legendele Olimpului au fost scrise sub numeroase forme de-a lungul timpului, însă Alexandru Mitru a reușit să cuprindă în aceste volume cele mai interesante povești într-o manieră care poate fascina atât un adult cât și un copil!


   Zeii erau ființe egoiste, geloase, răzbunătoare care ar fi făcut orice să își hrănească orgoliul iar majoritatea actelor de violență și uciderea oamenilor erau cauzate de supărările bruște ale zeilor, în special ale Herei. Totul se rezuma la impulsivitate și la gelozie.


   În acest volum este vorba despre eroi, despre cum au luptat și despre cum au învins dar și despre cum au pierdut. Totul despre Roma, Troia și cele mai cunocute nume din legendele copilăriei!



   Luând fiecare erou în parte, aflăm povestea lui Perseu, Heracle, Tezeu, Dedal, Belerofon, Asclepios, Ulise, Ahile, Enea și mulță alți eroi curajoși care au avut hotărârea de a se împotrivi zeilor prin inteligență.


  Fiecare voinic care este răpus ajunge pe bolta cerească sub forma unei Constelații pe când personajele negative ajung întotdeauna în Infern, în împărăția lui Hades.


   Aflăm despre Grecia cea veche și despre războaiele purtate, despre populație și despre lupte. Totul a început cu Poseidon, Hades și Zeus și au sfârșit în cărți pe care noi astăzi le citim și în întrebări și curiozități. Oare cât este poveste și cât este adevăr?



   Am regăsit legendele din spatele Calului Troian, povestea lui Icar și a Soarelui, Cutia Pandorei, povestea tristă a Alcestei, a lui Orfeu, a lui Romulus și Remus și multe altele de care am auzit o viață întreagă dar pe care le știam doar pe jumătate.

   În final, totul se rezumă la construirea Romei și la rezultatele luptelor celor mai viteji voinici și semizei. 
   
   Capitole:

   -Perseu
   -Heracle
   -Tezeu
   -Dedal și Icar
   -Castor și Polux
   -Belerofon
   -Asclepio
   -Meleagru
   -Orfeu și Euridice
   -Întemeierea Tebei
   -Expediția argonauților
   -Războiul troian
   -Întoarcerea aheilor în Elada
   -Pățaniile lui Ulise
   -Aventuroasa călătorie a lui Enea


   Iar acestea sunt doar o parte din minunatele istorisiri pe care Alexandru Mitru ni le-a lăsat...
   De mic copil m-au fascinat zeii și legendele lor dar niciodată nu am apucat să găsesc faimoasele Legende ale Olimpului, însă, acum un an și jumătate le-am găsit în sfârșit și știu că am citit primul volum în câteva ore.

   Deși sunt fascinante iar poveștile sunt numeroase, aceste cărți par a fi scrise pentru copii, având în vedere limbajul și exprimarea. Mie mi-au plăcut mult dar nu pot spune că sunt cărți cu întâmplări alerte sau cu o acțiune cronologică.

   Sunt foarte frumoase și m-au făcut să mă simt copil cât le-am parcurs și mă bucur că în sfârșit am ajuns și eu să le citesc și le recomand tuturor pentru că eu cred că fiecare dintre noi ar trebui să cunoască aceste legende și miturile care au apărut datorită lor.

   Nu îi pot da mai multe steluțe, în special pentru că primul volum cu Zeii mi-a plăcut mult mai mult dar sper că le veți citi chiar dacă se găsesc destul de greu pentru că știu că la un moment dat fiecare le poate găsi, așa cum am făcut și eu, doar dacă le vânați la fel ca un Heracle bibliofil!

   Din păcate, Legendele Olimpului se găsesc cu greu în zilele noastre iar anticariatele sunt singurul loc unde mai pot fi găsite dar cu puțin noroc puteți face rost de ele!

Lectură plăcută, dragilor! :)

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii