Advertisement

Responsive Advertisement

Recenzie-Fetița care a salvat Crăciunul de Matt Haig

   Titlu: Fetița care a salvat Crăciunul

   Autor: Matt Haig

   Editura: Nemira

   Nr. Pagini: 333

   Traducere: Cristina Jinga

   Punctaj: 5/5

   Seria Christmas:

   1) Un băiat numit Crăciun (recenzie)

   1.5) A mouse called Miika

   2) Fetița care a salvat Crăciunul 

   3) Eu și Moș Crăciun (recenzie)

   3.5) Spiridușa Adevărului

   3.6) Spiridușa Adevărului merge la școală


,,Eram mânioasă, oricum. Din cauză că se întâmplă lucruri triste în viaţă. Pur și simplu se întâmplă. Dar la fel se intâmplă și lucruri fericite, și lucruri magice, de asemenea. Tu ai făcut un lucru bun. Tu faci lucruri uimitoare. Am fost atât de fericită de Crăciunul acela, când am deschis toate cadourile. Atât, atât, atât de fericită! Nu neapărat pentru cadouri, ci datorită magiei care mi le adusese. Să știu că magia există. Tu ai făcut lumea un loc mai bun. Indiferent ce se întâmplă cu noi acum, nimic nu a fost din vina ta. Eşti un om bun, Moș Crăciun. Ai făcut un lucru bun.


   Totul a început cu Amelia Wishart, primul copil pe care Moș Crăciun l-a vizitat vreodată. Cu un an în urmă, bucuria ei în ziua de Crăciun a fost uriașă, atunci când a găsit un ciorăpel plin de jucării și dulciuri sub brad. De această dată, însă, tot ce își dorește Amelia este ca Moș Crăciun să îi îndeplinească o singură dorință. Să o facă bine pe mama ei care este bolnavă.

   Numai că micuța Amelia nu știe că dorințele nu funcționează așa. Iar atunci când o pierde pe singura persoană pe care o mai avea pe această lume, credința ei scade, iar barometrul speranței din atelierul și din sania lui Moș Crăciun începe să pălească. 

   Mai mult de atât, pe lângă această nenorocire, Moș Crăciun are în Elfhelm atâtea altele pe cap...elfi supărați, troli amenințători și chiar posibilitatea să fie anulat Crăciunul.

   În timp ce în Elfhelm acesta își bate capul cu toate responsabilitățile pe care le are, în lumea oamenilor, Amelia este aruncată în cel mai ostil orfelinat, acolo unde Căpitanul Funingine, pisica ei, nu are voie, iar cărțile ei de Charles Dickens îi sunt interzise.


   Întâmplarea face ca Moș Crăciun să se gândească fix la ea atunci când caută o rezolvare pentru a salva acest Crăciun. Numai că se anunță o călătorie foarte grea, căci dacă Amelia nu mai locuiește în căsuța ei, Moș Crăciun va trebui să o caute prin toată Londra. 

   Și închipuiți-vă cum arată un Moșuleț cu burtă, îmbrăcat din cap până în picioare, urmat de câțiva reni pe străzile Londrei printre oamenii obișnuiți. Însă dacă totul a început cu Amelia, rezolvarea sigur stă în mâinile ei, primul copil vizitat de Moș Crăciun. Însă pentru a salva Crăciunul, Moș Crăciun trebuie să o găsească mai întâi și să o salveze pe ea prima oară.

   Va fi oare Amelia fetița care va salva Crăciunul? Va fi oare ea într-o lume atât de urâtă raza de speranță care aduce magia? 

   După cât de mult am iubit primul volum, eram convinsă că voi fi la fel de fermecată și de al doilea! Abia așteptam să văd ce se întâmplă cu Moș Crăciun și cu noua lui tradiție de a oferi cadouri tuturor copiilor din întreaga lume. Am început cartea imediat după ce am terminat primul volum și am citit cu sufletul la gură o poveste la fel de magică!

   Uitasem să vă spun în prima recenzie, însă vă spun acum că ilustrațiile au adus un strop de magie în plus acestei povești, pentru că are un cu totul alt farmec să citești această carte și să vezi toate acele imagini amuzante și drăguțe cu personajele noastre minunate! Să mai spun cât de funny e trupa Zurgălăi?

   Am iubit trimiterile către Charles Dickens, Londra aceasta de iarnă și povestea despre acest prim copil inocent, dar care dă destule bătăi de cap! O fi Amelia cea care salvează Crăciunul, dar este un copil atât de dificil!

   Am urmărit cu drag toată aventura lor și m-am bucurat din suflet să văd că o fetiță care a avut o viață aproape la fel ca Nikolas sfârșește alături de el...magic, minunat, impresionant! Mi-au dat lacrimile și de această dată? Evident, am fost impresionată de simplitatea și puritatea sufletelor din această carte! 

   Seria lui Matt Haig este una demnă de citit de Crăciun, în perioada aceasta plină de frumusețe și de încântare. Și, deși a trecut Crăciunul, zăpada de afară și luminițele din casă m-au făcut să scriu aceste recenzii pe care le cam abandonasem. Să vă spun că am văzut în vacanța de Crăciun cu mommy și filmul A boy called Christmas? Deși sunt anumite detalii schimbate, uitați-vă, vă rog la el! Este unul dintre cele mai frumoase filme de Crăciun!

   La fel cum și această serie a ajuns să fie pentru mine cea mai frumoasă poveste de Crăciun! Nu mai știu când am citit atât de fermecată și de cucerită o poveste care inițial pare a fi pentru copii, însă ce pot spune este că toate lecțiile de viață de aici fac ca seria lui Matt Haig să fie dedicată tuturor cititorilor de toate vârstele! 

   Vă mulțumesc că m-ați citit, sper ca Elfhelm să fie pe placul vostru. Eu una m-aș muta acolo! Vă doresc lecturi minunate, dragilor!

Bookstagram-ul meu unde puteți găsi pozele pe care le fac, desene, reacții, unboxing-uri și multe altele: @angelsfrombooks

Seria este publicată la Editura Nemira

 O puteți achiziționa de pe site-ul editurii sau de pe CartepediaLibrex  și

Lectură plăcută, dragilor! 😊

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii