Advertisement

Responsive Advertisement

Recenzie-Mercury and me by Jim Hutton

   Titlu: Mercury and me


   Autor: Jim Hutton


   Editura: Bloomsbury Publishing


   Nr. Pagini: 211


   Punctaj: 5/5


  ”He wanted to leave a little bit of paradise on Earth.”

   ”The relationship between Freddie Mercury and Jim Hutton evolved over several months in 1984 and 1985. Even when they first slept together Hutton had no idea who Mercury was, and when the star told him his name it meant nothing to him. Hutton worked as a barber at the Savoy Hotel and retained his job and his lodgings in Sutton, Surrey, for two years after moving in with Mercury, and then worked as his gardener. He was never fully assimilated into Mercury's jet-setting lifestyle, nor did he want to be, but from 1985 until Mercury's death in 1991 he was closer to him than anyone and knew all Mercury's closest friends: the other members of Queen, Elton John, David Bowie, Phil Collins to name a few. Ever present at the countless Sunday lunch gatherings and opulent parties, Hutton has a wealth of anecdotes about as well as a deep understanding of, Mercury's life. He also nursed Mercury through his terminal illness, often held him throughout the night in his final weeks, and was with him as he died. No one can tell the story of the last few years of Mercury's private life - the ecstasies and the agonies - more accurately or honestly than Jim Hutton.”


   Cu toții știm numele de Freddie Mercury și cu toții știm cel puțin o melodie de-a lui. Freddie a fost și este o legendă pe care toată populația planetei o cunoaște. Însă, nu toți știu că ultima iubire a lui Freddie a fost Jim Hutton.

   Jim era un simplu frizer care a apărut întâmplător în viața lui Freddie, fără ca măcar să îl cunoască dinainte drept uriașul star care era acesta. Și, astfel, Jim a rămas ani de zile singura iubire din viața lui Freddie, până în ultimele sale clipe, iar până atunci, Jim l-a ținut în brațe, i-a fost alături până în ultimele clipe ale vieții sale.

   De aceea, pare corect ca noi, fanii și oamenii care îl iubesc pe acest om, să citim și povestea lui Jim despre minunatul Freddie Mercury.


   În Mercury and me, aflăm detaliile vieții lui Freddie pe care numai un iubit le-ar cunoaște și suntem martori la unele dintre cele mai frumoase și dragi amintiri din viața artistului. Pentru cei care au citit biografia lui Phoebe, Peter Freestone, această carte nu este ceva nou, însă Jim a avut grijă să aducă aici detalii pe care numai el le știa despre viața lui Freddie.

   Într-un amalgam de emoții și sentimente, Jim Hutton așterne între paginile acestei cărți amintirile sale și iubirea sa pentru Freddie, cât și poveștile dureroase din ultimele zile pe care cei doi le-au petrecut împreună.

   Plină de dragoste și duferință, povestea lor de iubire ne dovedește că dragostea nu are limite și nu trebuie destăinuită lumii pentru ca aceasta să existe, iar eu știu că Jim și Freddie s-au iubit nebunește, cum nu mulți oameni o pot face. O iubire pe care nu toți ajung să o trăiască.


   Cele mai frumoase povești și cele mai amuzante amintiri ale lui Jim fac trecerea de la o viață minunată și tumultoasă, frumoasă și sublimă, la un final tragic și sfâșietor care vă va rupe inima în mii de bucăți.

   Totul se află în această carte și avem șansa de a citi despre cele mai intime secrete ale vieții legendei numite Freddie Mercury. Iar totul ne este prezentat aici e bărbatul care l-a iubit pe Freddie cum nu a mai iubit niciodată și, pe care la rândul său, Freddie l-a iubit nebunește, până la ultima sa suflare.

   Mercury and me este o poveste reală despre dragoste și durere, despre celebritate, despre cum doi bărbați au scris împreună istorie, forțați să se ascundă. Iată că, povestea lor este scrisă aici și este una dintre cele mai frumoase cărți pe care am citit-o în viața mea.

   Sunt devastată. Acestea sunt cele mai potrivite cuvinte. Freddie este și va fi mereu omul meu preferat din întreaga lume și mi-am propus să citesc toate biografiile scrise despre viața lui, iar asta a dus la a treia devastare a inimii mele.

   Prima oară am început cu biografia lui Peter Freestone, Phoebe, așa cum îl alinta Freddie, a doua a fost cea scrisă de Lesley-Ann Jones, iar povestea lui Jim este a treia pe care o citesc. Deci, asta înseamnă că am suferit și mi-am plâns sufletul între paginile a trei cărți despre viața și moartea lui Freddie. Dar aș mai face-o de zeci de ori. Ce mod superb de a-ți frânge inima!

   Nu era pregătită să citesc iar despre ultimele zile ale vieții lui, cum nu eram pregătită de multe secrete pe care le-am aflat, când credeam că știu deja totul. Însă numai un iubit ar fi putut destăinui lucrurile astea care, deși pentru mulți ar părea o încălcare a intimității, pentru mine și mulți alții, cartea aceasta reprezintă o uriașă dovadă de iubire.

   Am descoperit lucruri care m-au înfuriat teribil, altele care m-au înduioșat și altele care mi-au sfâșiat inima. Mercury and me este o adevărată comoară pentru fanii lui Freddie și este imposibil de explicat cum după asemenea cărți, dorul față de el depășește orice limite. Până la urmă, cum îți poate fi dor de cineva pe care nu l-ai întâlnit niciodată?

   Cu toate acestea, dragostea mea pentru Freddie Mercury depășește granițele cuvintelor, iar liniștea pe care acest om și muzica lui mi-o aduc, este aproape ireală. Regreu că nu m-am născut mai devreme să merg măcar la un concert al acestui star strălucitor, regret că nu am reușit să îl cunosc, însă promit că voi merge la un concert Queen ca și recunoștință pentru muzica lor și pentru amprenta pe care Freddie a lăsat-o întregii lumi pentru eternitate.

   Am inimi în mii de cioburi, zdrobită, devastată și tot ce pot spune este că această carte este superbă și merită din inimă o șansă! Poate că Freddie nu a trăit mult, însă a trăit mai mult decât vor trăi alții într-o viață lungă. A trăit frumos, nebunește și profund, cu zâmbetul pe buze până la final.

   Fredie Mercury este lecția noastră, lecția unui om care a sfârșit tragic, dar care nu a lăsat asta să îl doboare. Freddie a cucerit lumea, a fermecat-o și a vrăjit-o. Freddie este o legendă, exact așa cum și-a dorit, iar eu nu știu cum îmi voi reveni emoțional încă o dată după povestea vieții sale.

   Dacă sunteți fanii lui și dacă îl iubiți la fel de mult ca mine, povestea lui și a lui Jim este un must read care vă va schimba perspectiva asupra anumitor aspecte și care vă va hrăni iubirea pentru el. Jim Hutton a reușit să ne prezinte viața lor cu o uriașă iubire și cu un devotament profund de înduioșător. Doar citiți cartea asta și pur și simplu învățați să trăiți clipa. Fredie cu siguranță a făcut-o!

  • "My soul has painted like the wings of butterflies, Fairy tales of yesterday will grow but never die, I can fly, my friends." ...


Bookstagram-ul meu unde puteți găsi pozele pe care le fac, desene, reacții, unboxing-uri și multe altele: @angelsfrombooks

Cartea este publicată la editura Bloomsbury Publishing
O puteți achiziționa atât de pe Cărturești, cât și de pe Libristo.

Lectură plăcută, dragilor! :)

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii