Advertisement

Responsive Advertisement

Recenzie-Bohemian Rhapsody de Lesley-Ann Jones

   Titlu: Bohemian Rhapsody


   Autor: Lesley-Ann Jones


   Editura: Nemira


   Nr. Pagini: 448


   Traducere: Alexandru Macovescu


   Punctaj: 5/5


   ,,Sunt o persoană schimbătoare, așa că nu e ușor să fii într-o relație cu mine. Dragilor, sunt cea mai drăguță persoană pe care ai putea s-o intalnesti, dar e greu de trait cu mine. Nu cred că ar putea să mă suporte cineva și cred că uneori depun prea mult efort. Intr-un fel sunt lacom, vreau ca totul să fie cum hotărăsc eu, dar nu așa suntem toți? Să știți că sunt o persoană foarte iubitoare și dau foarte mult. Cer mult, dar și ofer mult în schimb.”-Freddie Mercury


   ,,Aceasta este biografia uneia dintre cele mai faimoase și iubite stele din istoria muzicii moderne: Freddie Mercury, scrisă de o jurnalistă de muzică rock premiată și apropiată de formația Queen. Cu o cercetare meticuloasă, empatică și fără alunecări spre senzațional, cartea se bazează pe mărturiile celor mai apropiați oameni din viața starului rock, din copilărie și până la moarte, cu accent pe perioada anilor 1980, când formația începuse să se destrame, înainte de spectacolul de la Live Aid care i-a repus pe picioare. Pentru a înțelege omul din spatele legendei, Lesley-Ann Jones a călătorit de la Londra în Zanzibar și India. Plină de interviuri exclusive, Bohemian Rhapsody este un portret adus la zi al unui om legendar, la aproape treizeci de ani de la moartea lui Freddie.” 


   De la primii ani ai vieții lui, de când era un copilaș care locuia cu familia lui în Zanzibar, până la anii petrecuți la internatat, la adolescența zbuciumată și la perioada norocoasă în care i-a cunoscut pe Brian May și Roger Taylor, toate acestea sunt amintite aici, până la ultimele zile ale legendei care a fost Freddie Mercury.



   Lectura de față conține o mulțime de interviuri de la cei mai apropiați oameni de Queen și de Freddie Mercury, cei care l-au cunoscut în cele mai bune, dar și în cele mai rele momente ale sale, care l-au cunoscut și pe strălucitorul, dar și pe întunecatul Freddie.

   Am înțeles deja de multă vreme că Freddie a fost făcut să fie în lumina reflectoatelor, luminos, excentric, intrigant, mereu gata de gesturi nebunești, dar timid și inocent în afara spectacolelor, uneori aproape ca un copil, bucurându-se și bătând din palme când era entuziasmat.

   Lesley-Ann a scris despre toată istoria trupei Queen, despre toate prin câte au trecut, luând legătura cu cei care le-au fost PR, manageri, make-up artiști, bucătari și cei care i-au intervievat. Prieteni apropiați, oameni care au ajuns să vadă în spatele cortinei, toți cei care le-au fost ca o familie.


   Fiecare turneu, fiecare plecare, fiecare loc pe care l-au ocupat albumele lor, toate sunt în această biografie și ne reamintesc că Freddie Mercury a fost cel mai mare star din istorie, cel care a rămas până în ziua de azi o stea la fel de strălucitoare. ”I won't be a Rock Star. I will be a Legend!”

   În spatele agitației și al caracterului excentric știm cu toții că se ascundea o inimă uriașă și un suflet mare care de multe ori au fost trădate și înșelate, din păcate. Indiferent de povestea cu anii pierduți de școală, Freddie a fost mereu un om cu bun gust, atras de lucrurile scumpe, de artă, de spectacolele de operă, de piese precum Lacul Lebedelor, de muzica lui Pavarotti și de tradițiile și cultura popoarelor, de modă și de obiectele de artă, de toate lucrurile pe care putea arunca banii fără să regrete.

   Odată cu imaginea lui flamboaiantă veneau și standardele uriașe, căci Freddie era o persoană care iubea să cheltuiască și să facă zeci de cumpărături, atât pentru el cât și pentru cei dragi pe care îi acapara de fiecare dată cu cadouri.


   ,,Excesul este o parte din firea mea«, mi-a zis. «Pentru mine, plictiseala e o boală. Am nevoie de pericol și de senzații tari. N-am fost făcut să stau între patru pereți și să mă uit la televizor. Sunt o persoană cu o energie sexuală foarte puternică. Obișnuiam să spun că aș ieși cu oricine, dar am devenit mai selectiv. Imi place la nebunie să mă înconjor de oameni ciudați și interesanți pentru că mă fac să simt că trăiesc. Heterosexualii mă plictisesc la culme. Îmi plac ciudații. Prin natura mea sunt neliniștit și stresat, așa că nu aș fi un bun familist. În sinea mea sunt emotiv, trec ușor de la o extremă la alta și e distructiv atât în ceea ce mă privește pe mine, cât și pe ceilalți.”


   Cu ajutorul acestei biografii aflăm toate aspectele vieții lui, tot ce s-a aflat în spatele starului rock, totul despre viața sa, relațiile sale amoroase, ce îi plăcea să facă, locurile lui preferate, felul în care compunea, dar și nopțile lungi, petrecerile destrăbălate și sutele de oameni cu care petrecea.


   Toate acestea, până la ultimele sale zile, oamenii care i-au fost alături și felul în care Freddie Mercury și-a făcut ieșirea epică din această lume. Până la urmă, nimeni nu l-ar fi văzut pe Freddie îmbătrânind, iar în cei patruzeci și cinci de ani pe care i-a trăit, a trăit cât ar face-o oamenii obișnuiți în cinci vieți.



   Patruzeci și cinci de ani ce pentru el se pot rezuma la ”a lifetime”, pentru că a trăit la maxim și și-a permis luxul de a face tot ce și-a dorit și de a-și îndeplini orice vis. În mod ironic, a avut parte de iubiri adevărate, oricât de bizar ar fi faptul că un homosexual a considerat o femeie ,,iubirea vieții lui”. Iar printre toate astea, a fost și este un star.

   Ne-a lăsat muzica lui care v-a răsuna peste ani și ani, peste secole întregi, pentru totdeauna, iar el va fi amintit pentru totdeauna- Gone, but never forgotten...

   ,,Participând la concert facem un lucru bun, iar lumea se va uita, va asculta și, să sperăm, va și dona. Când mor oamenii de foame, ar trebui să o vedem ca pe o problemă a tuturor. Uneori mă simt neputincios. Însă acum pot să fac ceva.”-Freddie Mercury, înainte de Live Aid

   ,,Era scena perfectă pentru Freddie Mercury: lumea întreagă.”-Bob Geldof

   Nu știu câtă lume știe asta, având în vedere că singura dată când am mai spus asta pe blog a fost când am făcut recenzie la Freddie Mercury de Peter Freestone pe care o găsiți (aici), dar Freddie este omul pe care îl iubesc cu toată inima mea, cel pe care îl apreciez și îl admir mai mult decât pe oricine în lumea asta și va fi mereu my eternal love.

   Mi-am propus să cumpăr cât mai multe cărți despre viața și cariera lui, însă știu că nici măcar una nu se va mai compara cu cartea lui Peter Freestone, care a fost profundă, adevărată, reală și emoționantă, o biografie scrisă de omul care i-a fost alături lui Freddie un sfert din viață, cel care a fost prezent mereu la petrecerile, ieșirile și concertele lui, cel care a stat lângă el în ultimele sale clipe.

   Aceea este cartea la care am plâns și care va rămâne mereu în inima mea, tocmai de asta nu pot numi cartea scrisă de Lesley-Ann Jones adevărata biografie a lui, pentru că ar fi o minciună. Nu este adevărata biografie, nicidecum. Autoarea se ocupă cu informarea și cu căutările necesare pentru a scrie o biografie, din moment ce cu asta se ocupă, iar oamenii din interviuri sunt cei care stau în mare parte la baza acestei cărți.

   Toți cei care l-au cunoscut pe Freddie sunt aici și ne dezvăluie cele mai ascunse secrete ale vieții lui, însă eu știam deja totul de la Phoebe, aka Peter Freestone, cel care l-a cunoscut îndeajuns pe Freddie încât să scrie despre oamenii din viața lui și despre relațiile acestuia cu ei.

   Bohemian Rhapsody este o carte de cinci steluțe datorită tuturor celor care au acceptat să vorbească despre acest om genial, însă nu se compară cu cartea lui Phoebe. Cu toate acestea, am iubit să recitesc totul, să îmi reamintesc, motiv pentru care cartea are punctaj maxim din partea mea. Doar este o carte despre dragul meu Freddie, nu-i așa?

   Nu există cuvinte în lumea întreagă să îmi exprim iubirea, simpatia, respectul și nebunia față de acest om, de muzica lui și de povestea vieții lui. Zecile de desene pe care le-am făcut, CD-urile, cărțile, figurinele și toate obiectele cu el și cu Queen nu vor fi niciodată de ajuns, mai ales că acum îmi doresc ediția Deluxe cu vinilurile tuturor albumelor lor. Recenziile nu vor putea niciodată să reflecte iubirea mea, însă pot să arate valoarea acestui om și a acestei trupe.

   Cel mai mare vis al meu este să ajung la un concert Queen, chiar dacă Freddie nu mai este acolo, pentru că el va fi mereu Queen, iar Queen va fi mereu Freddie, acest om genial, talentat, frumos, care a trăit viața până în ultimele momente, care a adus o comoară lumii și care va rămâne mereu în sufletele noastre!

   Până data viitoare, eu mă duc să vânez și restul cărților despre Freddie pe care le-am găsit în engleză, iar vouă vă doresc lecturi magice, dragilor! Nu uitați să trăiți epic și să citiți tot ce vă pică în mână! 


Găsiți biografia legendei Freddie Mercury la Editura Nemira 
O puteți achiziționa de pe site-ul editurii sau de pe CartepediaLibrex  și

Lectură plăcută, dragilor! :)

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii