Advertisement

Responsive Advertisement

Recenzie-Cartea pierdută a vrăjitoarelor de Deborah Harkness

   Titlu: Cartea pierdută a vrăjitoarelor


   Autor: Deborah Harkness


   Editura: Litera


   Nr. Pagini: 654


   Traducere: Oana Cristea


   Punctaj: 5/5


   Seria Cartea pierdută a vrăjitoarelor:

   1) Cartea pierdută a vrăjitoarelor

   2) Școala nopții (recenzie)

   3) Cartea vieții (recenzie)

   4) Fiul timpului (recenzie)


   ,,Nu te pot feri de provocările cu care te vei confrunta. Vei cunoaște mari suferințe și mari pericole, dar și mari bucurii. În anii ce vor veni, te vei îndoi poate de tine însăți, dar pe calea asta ai luat-o din prima clipă în care te-ai născut. Asta e ceea ce ești, acesta ți-e destinul. Nu lăsa pe nimeni să te împiedice să ți-l îndeplinești.”


   Diana Bishop este profesoară la Oxford și își petrece marea majoritate a timpului în biblioteca Bodleiană a universității. Diana este o vrăjitoare, dar puterile ei îi sunt străine, căci trecutul ei este întunecat. Și-a pierdut ambii părinți când era doar un copil și de atunci o mai are doar pe mătușa ei.


   Dar se pare că moartea lor ascunde mult mai multe, iar când aceasta începe să fie urmărită de vampiri, demoni și vrăjitoare, înțelege că viața nu îi va fi ușoară. În timp ce se afla în cercetarea unor cărți despre alchimie, Diana rupe din greșeală vraja de pe un manuscris vechi - Ashmole 782.


   Fără să știe ce a făcut, Diana își continuă activitățile, însă nu fără să observe toate creaturile care încep să apară în jurul ei. Oare ce a făcut?



   Curând, enigmaticul Matthew Clairmont apare la Oxford, înfățișând un profesor fascinat de teoriile lui Darwin. Însă aparența aceasta nu o păcălește pe Diana, căci ea știe ce ste Matthew: un vampir. Dar nu este orice vampir, este unul dintre cei mai bătrâni, unul dintre cei mai periculoși și cei mai deștepți vampiri care au existat vreodată.

   Clairmont își face loc în viața ei încercând să descopere împreună cu Diana cum a rupt vraja de pe Ashmole și ce se află între paginile unui manuscris vechi și uitat, căruia nici măcar nu i se mai vede scrisul, mascat și vrăjit într-un manual de alchimie dintr-o universitate.

   ,,-Este cartea pierdută, zise Matthew pe un ton sumbru. Sunt sigur.

    Ca majoritatea celorlalte făpturi, Hamish știa poveștile. Una dintre versiuni sugera că vrăjitoarele furaseră o carte de preț de la vampiri, o carte ce conținea secretul nemuririi. Alta pretindea că vampirii erau cei care furaseră o străveche carte de vrăii de la vrajitoare și apoi o pierduseră. Unii șopteau că nu era deloc o carte cu vrăji, ci o carte de căpătâi, ce vorbea despre trăsăturile de bază ale celor patru specii umanoide de pe pământ.”



   Astfel, între Diana și Matthew are loc o schimbare, iar în ciuda trecutului lui și ale temerilor sale, Matthew este sigur că ea este perechea lui și ar proteja-o cu orice preț. Chiar dacă asta ar însemna să se lupte cu toate creaturile care apar și vor ca Diana să recheme manuscrisul.

   Tot ce a vrut ea a fost o viață simplă, dar acum este nevoită să își învețe puterile, să recheme manuscrisul și să rezolve greșeala pe care a comis-o. Numai că manuscrisul dispare, iar pe lângă toate problemele ei, Diana trebuie să învețe cum să se descurce cu relația dintre ea și vampirul de care se îndrăgostește.

   Un manuscris blestemat aprinde o iubire interzisă, iar dragostea lor este pe cale să iște un război colosal între specii. Nu degeaba există Congregația și legământul care interzic relațiile între un vampir și o vrăjitoare. Dar oare vor putea ei să urmeze legământul?

   ,,Ce treabă complicată și delicată avea să fie să-l iubesc! Amândoi eram precum eroii din basme - vampiri, vrăjitoare, cavaleri în armură strălucitoare. Dar aveam de înfruntat o realitate care ne punea probleme.”


   Puterile Dianei ies la iveală, iar lucrurile de care este capabilă îi șochează pe toți. Pericolul este tot mai aproape, iar familiile lor trebuie să învețe să se accepte fără a se războii. Speciile vor să trăiască într-un conflict veșnic, dar Matthew și Diana sunt pe cale să schimbe totul și să dea Congregația peste cap.

   Până unde sunt în stare să meargă pentru iubirea lor și pentru puterile Dianei? Dar cât de departe sunt gata să meargă pentru adevăr? Căci trecutul este plin de minciuni, iar adevărul s-ar putea să distrugă totul înainte să înceapă...

   ,,-Te-am căutat de când m-am născut, șopti Matthew cu un zâmbet, vădind brusc un puternic accent francez. De când te-am găsit, am putut să te țin în brațe, ți-am ascultat inima bătând lângă a mea. Ar fi fost groaznic să mor fără să știu ce înseamnă să iubesc cu adevărat.”

   Cartea pierdută a vrăjitoarelor este una dintre acele cărți pe care am amânat-o ani de zile fără vreun anumit motiv. În urmă cu aproape opt ani, am făcut un schimb pe un grup de vânzare-schimb și am luat volumul doi, cu gândul de a le cumpăra și pe celelalte.

   Însă nu am mai ajuns să cumpăr și restul seriei, așa că abia anul acesta am cumpărat primul volum și l-am început în cadrul unui maraton pentru cerința unei cărți cu vrăjitoare. Și pot spune că mă bucur foarte mult că am început în sfârșit povestea lui Matthew și a Dianei.

   Vreau să încep prin a spune că am fost uimită de cât de mult mi-a plăcut această carte. Mă gândeam că va fi un fantasy bun, dar nu pot să cred cât îmi lipsise o poveste cu vampiri. Iar pe vampirul meu drag l-am iubit din prima clipă. M-am îndrăgostit de Matthew Clairmont încă de când a apărut, iar apoi, intențiile lui față de Diana au făcut ca dragostea mea față de el să crească și mai mult.

   Îmi era dor de o lume supranaturală, de un univers cu demoni, cu vampiri și ființe magice. Ceea ce mă bucură și mai mult este că acesta este doar începutul seriei, iar povestea lor continuă. Relația dintre Matthew și Diana mi s-a părut că a avansat foarte repede, dar oarecum, explicațiile lui Matthew despre felul în care vampirii își aleg perechea au făcut ca totul să fie mult mai plauzibil.

   Am fost foarte amuzată de casa Bishop, pe care am considerat-o un personaj secundar, iar scenele dintre membrii familiilor celor doi protagoniști au fost absolut delicioase. Nu mă așteptam la puterile Dianei, însă finalul cărții m-a făcut foarte curioasă de volumul doi și mi-a amintit de seria Culorile dragostei de Kerstin Gier, o serie foarte dragă mie.

   La fel cum am făcut și cu romanele lui Guillaume Musso și cu multe alte cărți, cărțile scrise de Deborah Harkness se vor transforma într-unele din cărțile mele preferate, în ciuda faptului că le-am amânat atâta amar de vreme.

   Dacă vreți un fantasy bun, seria Cartea pierdută a vrăjitoarelor este perfectă pentru voi. Însă trebuie să fiți pregătiți de scrisul mic al cărților și de cititul lent. Acțiunea este foarte complexă și necesită multă atenție și multă concentrare, ceea ce pe mine m-a făcut să mă simt ca un cititor foarte lent. Dar asta nu cred că este atât de important, căci povestea este prea frumoasă pentru a fi citită repede, sărind peste detaliile importante.


   Sper că v-am făcut curioși și sper că veți da o șansă acestei serii, dragii mei! Până data viitoare, vă urez un Halloween fericit tuturor și o toamnă minunată și, să nu uităm, lecturi cât mai magice!



Bookstagram-ul meu unde puteți găsi pozele pe care le fac, desene, reacții, unboxing-uri și multe altele: @angelsfrombooks

Găsiți seria scrisă de Deborah Harkness la editura Litera.
Le puteți achiziționa de pe site-ul editurii, de pe CartepediaLibrex sau de pe Libris
Lectură plăcută, dragilor! :)

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii