Advertisement

Responsive Advertisement

Recenzie-Fantastic Beasts and where to find them by J. K. Rowling

















   

 

Titlu: Fantastic Beasts and where to find them


   Autor: J. K Rowling


   Editura: Sphere


   Nr. Pagini: 293


   Punctaj: 5/5


   Seria Fantastic Beasts:

   1) Fantastic Beasts and where to find them

   2) Fantastic Beasts: The crimes of Grindelwald (recenzie)

   3) Untitled


   ”I don't think I'm dreaming...I ain't got the brains to make this up.”


   Într-un New York în care oamenii cred tot mai mult în vrăjitori, când aceștia trebuie să nu iasă în evidență, când sunt urmăriți și acuzați de către cei care nu pot face vrăji, de no-magi, Newt Scamander apare în văzul tuturor cu valiza lui plină de magie.


   Deși era doar în trecere, șederea lui aici se dovedește a fi mult mai lungă atunci când animalele fantastice pe care acesta le ascunde în valiză încep să îi dea bătăi de cap și să scape, profitând că încuietoarea valizei este stricată.



   Când un Niffler îi scapă, Newt ajunge să îl urmărească și să se lovească de fel și fel de oameni, printre care și de membrii  celui de-al Doilea Salem, cei care susțin că vrăjitorii trebuie pedepsiți crunt pentru magia lor.


   Newt nu le oferă atenție și continuă să își caute animalul, până când ajunge în cele din urmă, să își încurce valiza cu cea a lui Jacob Kowalski, un Muggle, așa cum numeau vrăjitorii oamenii obișnuiți, fără puteri magice. Jacob se afla la bancă cu valiza sa cu produse de patiserie, încercând să câștige un împrumut cu care să își deschidă propria patiserie. Viața lui era simplă și se învârtea în jurul mâncărurilor pe care le gătea.


   Însă totul se schimbă când Newt îl trage pe Jacob în lumea magiei, uitând să îl vrăjească să uite că a practicat magie lângă el și încurcându-și valiza cu a acestuia.



   Tina Goldstein, un fost auror este acolo și vede totul și este gata să îl aducă pe Newt în fața președintelui și în fața celor mai importanți vrăjitori pentru a fi pedepsit, însă ajung să fie împreună acuzați și devin în scurt timp fugari.


   Totul le scapă acum de sub control, mai ales că Gellerrt Grindelwald a scăpat și este în căutarea unui obscur pe care să îl folosească. Curând, Tina împreună cu sora ei Queenie, cu Newt și cu Jacob ajung într-o situație neprevazută și într-o adevărată aventură pentru a prinde animalele fantastice care au scăpat din valiză.


   An Obscurus ” It's an unstable, uncontrollable dark force that busts out and - and attacks...and then vanishes...”



   Numai că asta nu e singura lor problemă. Când obsucrul apare în peisaj, ei trebuie să facă tot ce le stă în putință pentru a-l proteja. Dar cum poți proteja un rău de un rău și mai mare?

   Grindelwald ar face orice pentru a pune mâna pe el, dar oare ar face-o chiar dacă ar ști că obscurul poate fi distrus pentru totdeauna?


   ”As Grindelwald reaches Newt, he pauses-both smiling and sneering.

   Grindelwald: Will we die, just a little?”


   Îmi amintesc că atunci când a apărut această carte și la noi, îmi doream foarte mult să citesc Harry Potter, chiar dacă nu prea înțelegeam toată faza cu ,,scenariul original de film” și, totuși, iată că după atâția ani, la o vârstă mult mai mare decât aș fi crezut, am citit și Harry Potter și Fantastic Beasts.

   Harry Potter a devenit pentru mine una dintre seriile de suflet, un univers minunat, magic și demn de vizitat la orice vârstă! Deci, nu exista varianta ca Fantastic Beasts să nu îmi placă, însă de data asta, am inversat puțin ordinea lucrurilor. Dacă înainte citeam fiecare volum din Harry Potter și apoi vedeam filmul, aici am pus filmul prima dată și apoi am citit cartea, pentru că de ce nu?

   Fiind un scenariu, la fel cum a fost și Harry Potter and the cursed child, mi-a plăcut mult mai mult să am în minte imaginile înainte să citesc totul. Nu obișnuiesc să citesc cărțile și să văd ecranizările, însă filmele Harry Potter sunt printre cele câteva excepții, acolo unde totul arată aproape la fel ca în imaginația mea!

   Fantastic Beasts and where to find them m-a fascinat și m-a făcut să mă îndrăgostesc de toate animalele pe care Newt le avea în valiza lui magică, în special de Niffler, animăluțul meu preferat pe care cred că îl considerăm cu toții adorabil.

   Mi-a plăcut foarte mult rolul lui Jacob și am rămas sperând în secret că va apărea și în volumul următor, mi-a plăcut de Tina, deși la început aveam niște sentimente contradictorii față de ea, însă și mai mult, mi-a plăcut de Gindelwald, de replica lui din final adresată lui Newt și, desigur, de actor. Johhny Depp este cel mai potrivit actor pentru acest rol, este pur și simplu perfect, mai ales pentru mine și pentru afinitatea mea pentru fiecare villain reușit!

   Nu mă așteptam să îmi placă atât de mult, însă Fantastic Beasts a fost o carte foarte frumoasă care mi-a redat din magia acestui univers și care m-a făcut să îmi fie dor de seria Harry Potter. Sper ca și volumul doi să fie pe măsură și sper ca următoarele să apară curând, pentru că la început, J. K. Rowling a anunțat că această serie va fi una de cinci volume. Tot ce ne rămâne de făcut este să așteptăm acum, dragi magicieni și muggles!

   Până data viitoare, vă doresc un octombrie minunat și lecturi la fel de magice ca universul Harry Potter, dragilor!
   

   Volumele din seria Fantastic Beasts sunt publicate la Editura Sphere iar în română la Editura Arthur.
Le puteți achiziționa atât în română, dar și în engleză de pe site-ul editurii, de pe CartepediaLibrex sau de pe Libris

Lectură plăcută, dragilor! :)

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii