1) Harry Potter și Piatra Filozofală (recenzie)
   2) Harry Potter și Camera Secretelor (recenzie)
   3) Harry Potter și Prizonierul din Azkaban
   4) Harry Potter și Pocalul de Foc (recenzie)
   5) Harry Potter și Ordinul Phoenix (recenzie)
   6) Harry Potter și Prințul Semipur (recenzie)
   7) Harry Potter și Talismanele Morții (recenzie)

Când Harry nu mai poate trăi cu familia Dursley, acesta își face bagajele și îi părăsește pe mătușa, unchiul său și pe vărul lui insuportabil, nu înainte de a-și face ieșirea în mare fel! Când Harry realizează că este singur în întunericul nopții pe stradă și speriat de imaginile pe care crede că le vede, The Knight Bus vine în ajutorul său și îl duce la The Leaky Cauldron (Ceaunul Crăpat) din aleea Diagon.

După ce Harry este întâmpinat de ministrul Cornelius Fudge, el îi întâlnește acolo pe cei din familia Weasley cât și pe prietena sa, Hermione Granger. Tocmai înainte de a pleca în cel de-al treilea lor an la Hogwarts, școala de magie, farmece și vrăjitorii, Harry îi aude pe părinții lui Ron discutând despre Sirius Black, un criminal renumit, fost prizonier care a scăpat din Azkaban. Harry aflase în autobuz despre acest prizonier și despre faptul că este primul care a putut să evadeze din cel mai păzit loc, chiar de Dementori.

Ceea ce îi dă lui Harry lumea peste cap, însă, este faptul că domnul și doamna Weasley știau adevărul din spatele comportamentului lui Fudge. știau de ce Harry este protejat de toți cei din jur, întrucât Sirius Black a fost mâna dreaptă a lui Voldemort în urmă cu doisprezece ani iar acum el a evadat și vine după Harry. După doisprezece ani închis, Harry este sigur că Sirius vrea cu orice preț să omoare și ultimul Potter...

Pentru siguranța lui, atunci când se întorc la Hogwarts, profesorul Dumbledore aduce Dementorii din Azkaban pentru a proteja școala dar cel mai mult, pentru a-l proteja pe cel care este ținta lui Sirius. Mai terifiant decât gândul că un criminal este pe urmele lui era gândul lui Harry cu privire la Dementori. În drum spre Hogwarts, în tren, a avut ghinionul să cunoască unul iar experiența a fost una plină de oroare și durere. Învăluit de frigul adus ce aceștia, Harry a putut să simtă suferința și disperarea, retrăind cele mai oribile amintiri ale sale...

Dementorii erau ființe care se hrăneau cu suferința altora, golindu-le sufletele de orice amintire frumoasă iar cu un singur sărut, aceștia putea fura sufletul cuiva. Harry trebuie să învețe să le țină piept iar cel mai potrivit pentru a-l învăța acest lucru este misteriosul profesor Lupin, noul profesor adus în postul de Defence Against the Dark Arts, acesta fiind cel care l-a gonit și pe Dementorul din Hogwarts Express.

Greutatea cu care Harry se lupta cu Dementorii, premonițiile sumbre ale doamnei profesor Trelawney, dorința imposibilă de a merge în Hogsmeade și lupta pentru cupa pe care dorea să o câștige la jocul de Quidditch (Vâjhaț), sunt mici pe lângă șocul pe care Harry Potter îl are atunci când descoperă adevărul din spatele trecutului iar când o face, nimic nu mai pare a fi la fel.

Amintirea părinților lui Harry este o rană deschisă pe inima firavă din pieptul său care a trecut prin mult prea multe deja. Dragostea pentru părinții săi depășește orice limite iar când vinovatul apare chiar în fața sa, poveștile încâlcite ale trecutului îl bulversează și îl fac să sufere. Dar când adevărul este mai clar decât oricând, Hermione și Ron sunt alături de el gata să își dea propriile vieți pentru prietenul lor.

Cu toate astea, Harry trebuie să ia o decizie, una pe care ar fi luat-o și tatăl lui care ar fi trebuit să fie mândru de fiul său care îi seamănă atât de mult. Dar cum poți judeca atât de simplu un om care ți-a distrus viața? Și cum poți face ca lumea se vadă adevărul din spatele unei oglinzi care a reflectat minciuna în sufletele celorlalți timp de ani de zile?

Wow, wow și wow! Prizonierul din Azkaban...un personaj atât de controversat. Cărțile astea deja îmi frâng inima... Harry Potter și-a făcut loc în inima mea și nu m-aș fi așteptat să mă impresioneze atât de mult povestea acestui mic vrăjitor. Pănâ acum volumul trei a fost cel mai frumos și mi-a frânt cu adevărat inima cu destăinuirile din final.

De la eliberarea lui Dobby încoace, finalul aceestui volum a fost cel mai emoționant, plin de suferință și de suspans, plin de scene și replici înduioșătoare. Mi s-a rupt sufletul pentru Harry, pentru Ron, pentru Hagrid și pentru un alt personaj de care veți afla singuri atunci când veți citi acest volum. Totul este atât de bine scris iar scenele au darul de a te impresiona până la lacrimi cu durerea, bunătatea și curajul acestor personaje.

Ron și Hermione sunt personajele care dau cu adevărat dovadă de prietenie și de încredere, care și-ar pune viața în pericol oricând pentru a-și proteja prietenii. Ador acest trio curajos și dornic de aventuri, gata să rezolve mereu orice problemă dar și să încalce regulile de la Hogwarts. Deja se observă că încep să crească, mai ales în felul în care Harry și Ron și, chiar și Hermione, încep să îi sfideze pe profesori arătându-le că aceștia nu le știu chiar pe toate.

Harry Potter și Prizonierul din Azkaban m-a făcut să citesc printre lacrimi și a reușit să se strecoare ușor, ușor în sufletul meu pe locul unu alături de cărțile mele preferate. Cred că această alegere de a citi această capodoperă este una dintre cele mai bune pe care le-am făcut vreodată în viața mea de bibliofil și sunt sigură că nici voi nu veți regreta dacă veți intra în această lume alături de Harry! De asemenea, tocmai am primit setul de cărți, varianta originală și sunt absolut superbe iar mai jos aveți o poza! :)

Aici aveți un desen realizat de mine și puteți vedea mai multe pe pagina mea de art instagram, @artisticstuff.24 pe care o puteți găsi și sus în bara de meniu! :)

Seria Harry Potter a fost publicată la Editura Egmont care, din păcate, s-a desființat cu mulți ani în urmă. Seria a fost reeditată la Editura Arthur iar varianta originală pe care o citesc eu, în engleză, este publicată la editura Bloomsbury Publishing.
  Puteți achiziționa ambele variante atât de pe Cărturești, cât și de pe Buku.ro