Recenzie-Stăpânul umbrelor de Cassandra Clare

Traducere: Roxana Olteanu

,,Stăpânul umbrelor'' este al doilea volum din seria ,,Uneltiri întunecate '' de Cassandra Clare.

1) Doamna de la Miezul Nopții (recenzie)
2) Stăpânul umbrelor
3) Regina aerului și a întunericului (recenzie)

,,Ți-ai da sufletul-pereche în schimbul sufletului tău?"

Emma și Julian știu că dragostea lor este interzisă și ca legea este dură iar pedeapsa încălcării ei este pe măsură.,, Un parbatai e partenerul tău în luptă. Un parabatai e cel mai bun prieten al tău. Doi parabatai pot reprezenta totul unul pentru celălalt. Legătura dintre parabatai e una sacră, și e consfințită printr-un ritual anume. Dar nu au voie să se îndrăgostească unul de celălalt!". Cei doi sunt puși în pericol de atâtea, inclusiv de dragostea lor. În timp ce toți au nevoie de Cartea Neagră a morții, tinerii vânători de umbre încheie o înțelegere cu Regina Elfilor Luminii care își dorește să dețină Cartea. Astfel, Julian și Mark Blackthorn împreună cu Emma Carstairs si cu Cristina Rosales călătoresc la Curțile spiritelor naturii dar între timp, tensiunile dintre Vânătorii de umbre si repudiați au dus la apariția Cohortei, o facțiune de Vânători care nu îi au prea mult la suflet pe repudiați.

Deși Malcolm este mort, acesta le dă și acum bătăi de cap vânătorilor, împreună cu centurionii care o au ca și căpetenie pe Zara. Ce își doresc ei? În urma Păcii Reci, vor să întoarcă totul în favoarea lor , împotriva repudiaților.

Julian are pe cap conducerea Institutului, grija fraților săi și a lui Christopher Herondale, amenințarea Cohortei și, mai presus de toate, pe Emma. După ce s-a prefăcut că ea și Mark au o relație,trebuie să-și ascundă dragostea față de parabatai-ul ei , lucru care-l rănește atât pe Julian cât și pe ea.

Cu toate acestea, ei trebuie să se apere de Stăpânul umbrelor- Regele Elfilor întunericului care ,după ce repudiații s-au întors împotriva conclavului, apare ca fiind o amenințare pentru familia Blackthorn. La fel ca și ei,Stăpânul Umbrelor își dorește Cartea Neagră a morții. Oare unde se află aceasta? Și oare vor reuși tinerii vânători de umbre să scape de amenințările care îi atacă din toate părțile? Emma și Julian trebuie să treacă peste toate împreună deoarece știu că așa sunt mai puternici; dar ce vor face cu iubirea pe care și-o poartă unul celuilalt?

Într-o poveste de dragoste îmbinată cu drama unei lumi fantastice cu reguli stricte și cu amenințări de pretutindeni, Cassandra Clare creează niște personaje curajoase, gata să renunțe la orice și să lupte până la moarte pentru a-i salva pe cei pe care îi iubesc.

La fel ca orice creație a Cassandrei , ,,Stăpânul umbrelor" este o carte care m-a captivat și pe care nu am putut să o las din mână. De departe, Cassandra Clare este una dintre cei mai buni și creativi autori pe care i-am întâlnit. Ea a pus suflet in universul complex și personajele pe care le-a creat, s-a gândit la fiecare detaliu iar rezultatul este unul minunat.

Din punctul meu de vedere, orice cititor trebuie să aibă cel puțin o carte scrisă de ea. De când am citit prima carte m-a fascinat devotamentul personajelor față de cei pe care îi iubesc, curajul,  întorsăturile de situație și originalitatea cu care autoarea a dat naștere Vânătorilor de Umbre.

,,Stăpânul umbrelor " are în prim plan fuga după Cartea Neagră a morții pe care toți și-o doresc iar în căutarea ei ,personajele trec printr-o mulțime de întâmplări care mi-au adus râsete, plâns, suspans , nerăbdare și drag. Nu spun mai multe pentru a vă lăsa să aflați și voi aventurile familiei Blackthorn care încă nu se termină și care vor continua în cel de-al treilea volum,cel cu care se încheie seria.

Toate cele trei volume sunt publicate la Editura Corint în colecția Leda Edge.
 Lectură plăcută! :)