Advertisement

Responsive Advertisement

Recenzie-Creier sănătos, minte sănătoasă de Dr. Daniel G. Amen

   Titlu: Creier sănătos, minte sănătoasă 

   Autor. Dr. Daniel G. Amen 

   Editura: Bookzone 

   Nr. pagini: 398

   Traducere: Diana Botescu

   Punctaj: 5⭐/5⭐


,,În vremuri în care se produc schimbări profunde, cei care continuă să înveţe moștenesc pământul, pe când cei care au terminat de învăţat se simt foarte bine pregătiți pentru a face faţă unei lumi care nu mai există.”-ERIC HOFFER


   Probabil că știți deja că Dr. Amen este un nume foarte cunoscut și că acesta a vindecat o mulțime de oameni, printre care și o mulțime de persoane publice care își arată până în ziua de azi recunoștința față de acesta în interviuri. Ei bine, Dr. Daniel G. Amen este unul dintre cei mai iubiți medici psihiatri, chiar dacă el nu este un mare fan al cuvântului ,,psihiatru”. 

   Cu peste 170.000 de tomografii făcute pentru oameni din 121 de țări, dr. Amen este cercetător în cel mai mare studiu de imagistică cerebrală și de reabilitare a jucătorilor de fotbal profesioniști. 

   În Creier sănătos, minte sănătoasă, acesta ne împărtășește câte o fărâmă din toate informațiile prețioase pe care acesta le-a dobândit de-a lungul timpului. Lăsând la o parte prezentarea cărții, care nu are neapărat un sinopsis, fiind o carte de non-ficțiune, părerea mea este că această carte este obligatorie în fiecare bibliotecă a fiecărui cititor.

   Nu numai că Dr. Amen ne învață cum să avem un creier sănătos și cum să trăim sănătos, însă pune accent foarte mult pe traumatismele craniene, pe traumele din copilărie și pe micile detalii din viața de zi cu zi la care nici măcar nu ne-am gândi și care ne afectează creierul și modul în care trăim. 

   Cartea aceasta este ca o mică Biblie a vieții sănătoase în care regăsim tabel după tabel și nenumărate capitole despre alimentație și despre obiceiuri care își pun amprenta asupra creierului nostru. 

   Este de ajuns să vedeți o singură tomografie a cuiva care consumă alcool, droguri, dulciuri sau care fumează ca să începeți să trageți niște semnale de alarmă. Iar acesta este motivul pentru care consider că nu ar trebui doar să citim pur și simplu cărțile scrise de Dr. Amen, ci ar trebui să ne luăm carnețelul de notițe și să reluăm tot ce învățăm din aceste pagini, ca apoi să putem pune în practică. 



   Am citit această carte exact ca pe o carte de ficțiune, cu sufletul la gură, însetată de noi informații, dornică să învăț cât mai multe lucruri. Adevărul este că aveam nevoie de cartea lui Amen pentru a schimba ceva, iar acum nu am cuvinte să exprim bucuria și dorința de a schimba lucrurile pentru a avea un creier sănătos.

   Deși mi-aș lua un bilet și aș zbura chiar și mâine până la clinicile sale, cred că aceste cărți sunt un început foarte bun pentru mine și pentru oamenii care se iubesc pe ei înșiși și cred ca au puterea să schimbe ceva.

   Nu numai că nu mi se pare greu de avut un stil de viață sănătos, dar mi se pare simplu și să rupi vechi tipare ca să faci loc unora noi și sănătoase pentru minți strălucite. Așadar, faptul că avem și noi cărți de la Dr. Amen la editurile noastre este prima mână de ajutor întinsă. Mai rămâne să ne și dorim să schimbăm ceva.

   Eu vă recomand din toată inima această carte și orice alta care poartă pe copertă numele acestui om genial. Nu pot decât să îi fiu recunoscătoare Niculinei Gheorghiță că a vorbit atât despre Dr. Amen și că datorită ei am prins această afinitate pentru el. Îndrăgind-o atât de mult pe femeia asta minunată, am ajuns să țin cont de tot ce spune și tot ce recomandă, drept pentru care acum am un întreg folder cu wishlist-ul meu de cărți recomandate de ea.

   Până când ajung eu să le citesc rând pe rând, vouă vă recomand superbitatea aceasta de carte și sper să vă modelați cât mai frumos viețile și mintea. Vă mulțumesc că îmi citiți recenziile, dragilor! Vă doresc lecturi minunate și o toamnă superbă!


   Cu dragoste,

   Ruxandra de la Angels From Books

Bookstagram-ul meu unde puteți găsi pozele pe care le fac, desene, reacții, unboxing-uri și multe altele: @angelsfrombooks

 Cartea este publicată și o puteți găsi la editura Bookzone.

De asemenea, o puteți achiziționa de pe site-ul editurii.

Lectură plăcută, dragilor! 😊

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii