Advertisement

Responsive Advertisement

Recenzie-Și după...de Guillaume Musso

   Titlu: Și după...

   Autor: Guillaume Musso

   Editura: Rao

   Nr. Pagini: 281

   Traducere: Aurelia Ulici

   Punctaj: 4⭐/5⭐


,,- N-am să înţeleg niciodată cum de e posibil să te hotărăști să accepți finalul. A nega moartea nu este o soluţie! Renunţând la cea mai mare parte a ritualurilor trecerii în lumea cealaltă, societatea noastră a făcut din moarte un subiect tabu. De aceea, oamenii se găsesc descumpăniţi când sunt confruntaţi cu moartea. 
Medicul lăsă să se scurgă câteva secunde înainte de a adâuga:
-Totuşi, moartea nu este o anomaliile.”

   Viața lui Nathan Del Amico a fost cândva atât, dar atât de frumoasă! Avea o soție, pe Mallory, o avea pe Bonnie, pe fiica lor, avea o viață de vis. Acum, însă, au rămas doar vizitele împărțite între el și fosta lui soție pentru a împărția custodia lui Bonnie, umbra unui trecut colorat, al unui prezent gri și o carieră de avocat de succes în New York.

   Pe o parte universul i-a oferit, pe alta i-a luat...însă ceea ce nu știe Nathan este că tot destinul lui a prins culoare în copilărie, într-o zi de vară uitată în Natucket. Vor trece mulți ani până când acesta își va aminti ziua care i-a schimbat întreaga viață și care a pus accentul pe soarta lui.

   În prezent, singuratic, având doar un apartament în Manhattan, Nathan trăiește fiecare zi într-o ceață și într-o negură, nemulțumit, îndrăgostit de o femeie care a fost cândva a lui și pe care acum o atinge un alt bărbat, îngenuncheat de dor față de fiica lui și de familia pe care a avut-o cândva.


   Așadar, întâmplător sau nu, Nathan își intersectează tot mai des calea cu Garrett Goodrich, un doctor care pare cât se poate de straniu și care într-un moment neașteptat îi spune lui Nathan că moartea dă târcoale vieții sale, punându-l pe acesta pe gânduri.

   Ei bine, aceasta este o exprimare prea simplă, căci adevărul este că Nathan devine obsedat de acest gând, văzând că Goodrich începe să prevadă morțile multor oameni din jur, fără măcar a-i cunoaște. Cine este oare acest bărbat și ce legătură are el cu Nathan Del Amico?

   ,,Nathan se duse la fereastră. Zăpada continua să cadă peste Central Park. Un vârtej de fulgi mari se rostogolea în fața geamurilor și se așternea pe pervazurile ferestrelor. Un moment, lăsă privirea să-i rătăcească fără scop, gândindu-se la ceea ce îi spusese soția lui. Apoi, cu mâneca de la cămașă își șterse ochii inundați în lacrimile care-i curgeau în voie.”

   Curând, protagonistul nostru va afla de existența unei lumi nevăzute, de existența unor oameni numiți Mesageri care sunt desemnați cu misiuni nobile, dar care par cât se poate de crude. Și oare ce legătură au Mesagerii cu un simplu avocat din New York?

   După ce am citit Salvează-mă, era obligatoriu să citesc și acest roman, ambele fiind luate la început de ianuarie din același anticariat. Nu este una dintre cele mai bune povești ale lui Musso, probabil și pentru că traducerea nu e cea mai fericită, fiind publicată cu atâția ani în urmă. 

   Însă a fost la fel de interesantă ca Salvează-mă, ceea ce mă duce cu gândul la faptul că cele două cărți par a face parte dintr-o serie, chiar dacă personajele nu sunt comune. Tocmai pentru că subiectul este atât de similar. 

   Mi-a plăcut de Nathan, iar plot twistul din final a fost neașteptat, doar că, la fel cum am pățit și la Salvează-mă, am citit destul de greu Și după.... Uneori mă plictisea, alteori mi se părea că parcă ar sta acțiunea pe loc, ori era totul tras de păr. 

   Cum am spus, nu este cea mai bună carte scrisă de Musso, dar este și un titlu destul de vechi, așa că ar trebui să fim înțelegători, zic eu. 

   Mi-a plăcut finalul și mi-a plăcut mult de Goodrich, care imi dădusem seama de ceva vreme ce rol joacă în viața lui Nathan. Povestea este una frumoasă, deși cred că este singura de la Musso care are un final atât de diferit. 

   Așadar, sper că v-am făcut curioși, însă, ca de fiecare dată când recomand ceva de la Guillaume Musso, mereu voi pune pe primul loc titluri precum: După 7 ani, Chemarea îngerului, Mâine, Fata de hârtie, Central Park și ar mai fi câteva, dar acestea au fost mereu preferatele mele! Sper să îi dați și voi o șansă și sper să vă placă cel puțin la fel de mult cum mi-au plăcut mie! 

   Vă doresc lecturi magice, dragilor!

Bookstagram-ul meu unde puteți găsi pozele pe care le fac, desene, reacții, unboxing-uri și multe altele: @angelsfrombooks

 Cartea lui Musso este publicată la Editura Rao.
   O puteți achiziționa de pe site-ul editurii, de pe  CartepediaLibrex și Libris
Lectură plăcută, dragilor! 😊

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii