Advertisement

Responsive Advertisement

Recenzie-Afacerea vieții tale de Fredrik Backman

   Titlu: Afacerea vieții tale

   Autor: Fredrik Backman

   Editura: Art, colecția Musai

   Nr. Pagini: 112

   Traducere: Andreea Caleman

   Punctaj: 5⭐/5⭐


,,Stăteam pe întuneric și mă gândeam la alegerile omului. Cum în fiecare zi, pretutindeni, alegem un drum și nu un altul. Călătorim. Stăm acasă. Ne jucăm. Ne ascundem, ne îndrăgostim ne despărţim. Adormim cât putem de aproape unii de alţii. Dormim unul în răsuflarea celuilalt. Unii dintre noi poate că avem nevoie de cineva care să ne ia pe sus ca o furtună în fiecare dimineaţă ca să înţelegem cu adevărat ce înseamnă timpul.Ca să ne amintim ce ratăm când nu suntem atenţi.

   Viața este trecătoare, dar cât valorează viața unui tată în comparație cu viața unui copilaș? Și, mai rău, un copil care nu este al său, dat fiind faptul că a fost absent o viață întreagă din copilăria fiului său. Așadar, avem în prim plan un bărbat care a depus o viață întreagă efort și timp pentru afacerea sa și care s-a ales doar cu mulți bani.

   A construit cu greu afacerea vieții lui...însă cel mai scump preț pe care l-a plătit a fost timpul. Astfel, a câștigat indiferența fiului său lângă care nu a putut fi niciodată. Și cu ce te alegi când ai pierdut cei mai importanți ani ai vieții tale? Cu regrete și cu o scrisoare...

   Nuvela lui Backman este scrisă sub forma unei scrisori menită să frângă inimi. Avem un destin, avem o poveste demnă de un scenariu din Gardienii Destinului...Abia acum urmează adevărata afacere a vieții lui.

   Însă dacă ai putea salva viața cuiva, ai alege să faci asta? Oricare ar fi prețul?

   ,,-M-am gândit noapte de noapte dacă e posibil să schimbi un om.
   -Și care a fost concluzia?
   -Că suntem cum suntem.”

   Aparent, această nuvelă are doar șaptezeci de pagini, destul cât să facă un cititor să plângă, iar cu mine a reușit cu succes! Am plâns și mi-am simțit inima grea pe tot parcursul acestei povești impresionante. Este tristă, dar e magică și este despre sacrificiu și despre cum niciodată nu este prea târziu să te schimbi.

   Citatele pe care le-am salvat sunt nenumărate, iar stilul de scriere al lui Backman este atât de profund, izvorât din inimă. Este prima povestioară pe care o citesc de la Backman, deci este prima mea întâlnire ever cu el. M-a făcut să îmi doresc să iau Oameni anxioși și un Bărbat pe nume Ove de pe rafturi și să le citesc? Evident!

   Afacerea vieții tale împreună cu ilustrațiile atât de inocent de sfâșietoare mi-au rupt inima. Pentru nici optzeci de pagini, această nuvelă merită toate steluțele din lume și merită amintită iar și iar pentru ca toți cititorii să o poată descoperi!

   Nu este neapărat o lectură de Crăciun, însă este ultima mea lectură crăciunistică din această iarnă. Sper să vă placă și vouă la fel de mult și sper să lăsați fiecare cuvânt dintre aceste pagini să vă învăluie inima!

   Atât tatăl, cât și fetița și chiar și doamna cu dosarul m-au înduioșat, iar ultima pagină mi-a rupt inima. Este cu adevărat magie pură într-o cărticică atât de mică!

   Mulțumesc că mi-ați citit recenzia, dragilor! Vă doresc lecturi la fel de minunate ca nuvela lui Backman!

Bookstagram-ul meu unde puteți găsi pozele pe care le fac, desene, reacții, unboxing-uri și multe altele: @angelsfrombooks

Găsiți cartea la Editura Art și o puteți achiziționa de pe site-ul editurii sau de pe CartepediaLibrex și Libris

Lectură plăcută, dragilor! 😚

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii