Advertisement

Responsive Advertisement

Recenzie-Spectacolul trebuie să continue de Richard Sky

   Titlu: Spectacolul trebuie să continue

   Autor: Richard Sky

   Editura: Orizonturi

   Nr. Pagini: 208

   Traducere: Ileana Gudalb

   Punctaj: 3⭐/5⭐


,,The show must go on...

Inside my heart is breaking

My makeup may be flaking

But my smile, still, stays on.


   Privind înapoi la trecutul vibrant al legendei Freddie Mercury, de la zilele din copilăria sa în Zanzibar, alături de familia sa, până la perioada internatului, adolescența tumultuoasă și momentul norocos al întâlnirii cu Brian May și Roger Taylor, toate aceste amintiri se desfășoară și de această dată, așa cum am mai citit de nenumărate ori.

   Încă de la început, am realizat că Freddie a fost destinat să strălucească în lumina reflectoarelor, fiind un spirit luminos, excentric și fascinant, iar totul este regăsit în paginile acestei biografii. Una dintre multe altele care au fost scrise.

   Numai că asta e problema cu biografiile. Mereu sunt numeroase și doar câteva sunt cu adevărat bune. Fix cele scrise de apropiații celor în cauză. Și, desigur, autobiografiile.

   Și aceasta dezvăluie detaliile vieții sale personale, relațiile sale, pasiunile sale, și modul în care trăia în afara scenei, în nopți interminabile, cu petreceri fără sfârșit.

Nu este cea mai bună biografie despre Freddie, dar un lucru e sigur. Pentru el, cei patruzeci și cinci de ani pe care i-a trăit au fost cu adevărat o aventură demnă de o legendă.

   Exceptând o anume biografie despre Freddie care a fost cea mai îngrozitoare și care merita minus 100 de steluțe și care nu merită amintită, aceasta este cea mai slabă biografie citită de mine despre el. Însă, având în vedere că este publicată înainte de anii 2000, este o lectură destul de bună.

   Traducerea mi-a cam dat bătăi de cap, însă fiind atât de veche, este aproape ușor de iertat. Am întâlnit un aspect pe care nu îl cunoșteam și, pentru o carte veche eu consider că are destule informații pline de intrigă și de detalii palpitante.

   Cea scrisă de Peter Freestone va rămâne mereu în inima mea ca fiind cea mai bună biografie scrisă despre Freddie ever! Și mi se pare ceva foarte normal, având în vedere că Phoebe i-a fost alături lui Freddie aproape cincisprezece ani.

   Însă, poate că dacă aș fi citit prima oară această biografie, aș fi fost și mai fascinată. Cert este că niciodată nu strică o carte în plus la colecția mea cu biografii despre Freddie, acesta fiind și motivul pentru care am căutat-o atât prin anticariate!

   Până data viitoare vă doresc lecturi magice, dragilor! Nu uitați să trăiți epic și să citiți tot ce vă pică în mână! 

   Și, desigur...

   Freddie, I still love you!

Bookstagram-ul meu unde puteți găsi pozele pe care le fac, desene, reacții, unboxing-uri și multe altele: @angelsfrombooks

Din păcate, cartea nu se mai găsește nicăieri, dar poate aveți noroc prin anticariate, cum am avut și eu.

Lectură plăcută, dragilor! 😊

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii