Advertisement

Responsive Advertisement

Recenzie-Alegerea de Kiera Cass

   Titlu: Alegerea

   Autor: Kiera Cass

   Editura: Corint, colecția Leda Edge 

   Nr. Pagini: 367

   Traducere: Shauki Al-Gareeb

   Punctaj: 5⭐/5⭐ 

   Seria Alegerea:

   0.4) Regina-face parte din volumul ,,Fericiți până la adânci bătrâneți”

   0.5) Prințul-face parte din volumul ,,Fericiți până la adânci bătrâneți”

   1) Alegerea 

   2) Elita (recenzie)

   2.5) Gardianul-face parte din volumul ,,Fericiți până la adânci bătrâneți”

   2.6) Favorita-face parte din volumul ,,Fericiți până la adânci bătrâneți”

   3) Aleasa (recenzie)

   3.1) Epilogul-face parte din volumul ,,Fericiți până la adânci bătrâneți”

   4) Moștenitoarea (recenzie)

   5) Coroana (recenzie)

,,35 de fete. O singură coroană. O competiție unică.”


   Într-o lume în care castele definesc ierarhia societății, acolo unde există familii ce trăiesc în lux, dar și familii care își trăiesc viața de azi pe mâine, mai sărace decât ne-am putea închipui, acolo există, totuși, și o familie regală. Și tocmai această familie regală este gata să schimbe viața a treizeci și cinci de fete.

   Cum? Aducându-le pe norocoase la palatul din Illéa pentru a participa la Alegere. Cele treizeci și cinci de fete alese din numeroasele caste sunt aduse la palat, în sânul familiei regale, acolo unde toate primesc bijuterii scumpe, rochii și camere demne de niște domnișoare din casta doi. Acestea primesc slujitoare și aproape că sunt transformate în prințese, însă numai una va câștiga Alegerea, căci scopul acesteia este acela de a-i alege o soție Prințului Maxon și numai una va fi prințesă.

   Viitoarea prințesă se află printre aceste fete, iar ea ar putea fi chiar America Singer. Aceasta nu și-a dorit să participe la Alegere, însă după ce familia sa și Aspen, băiatul pe care îl iubea, au isistat, ea s-a înscris, însă niciodată nu ar fi crezut că va fi acceptată.

   Întreaga sa viață a visat că se va căsători cu Aspen, prietenul ei, băiatul cu care are o relație deja de doi ani, cel care a promis să o iubească mereu, numai că diferențele dintre ei și-au spus cuvântul. Fiind dintr-o castă inferioară, dorindu-și o viață de vis pentru America, Aspen a îndemnat-o să se înscrie în lupta pentru inima prințului, iar când au aflat că aceasta a fost aleasă, el a pus capăt relație lor, frângându-i inima fetei care visa la un întreg viitor împreună cu el.

   Acum, America se află la palat și e gata să uite de Aspen, cu toate că inima ei îi va aparține pentru totdeauna. Toată Alegerea fiind filmată și televizată, cumva, ea devine preferata publicului, devenind în același timp o amenințare pentru restul fetelor. Cu toate acestea, în ciuda faptului că toată lumea știe că Prințul Maxon trebuie să se dedice tuturor fetelor, în mod inexplicabil, America îi atrage acestuia atenția cel mai mult. 

   Și oare inima ei e capabilă să iubească un alt bărbat? După tot ce i-a făcut Aspen, America e gata să lupte pentru inima lui Maxon, având convingerea că nu va fi eliminată prea devreme. Curând, între ea și Maxon iau naștere scântei, focuri de artificii, dar și îndoieli. Tocmai când era gata să se dedice cu totul bărbatului pentru care se află aici, ceva șocant se întâmplă și îi dă Americăi lumea peste cap. 

   Printre atacurile rebelilor, printre geloziile puternice pe care celelalte Alese i le plantează în suflet și printre bătăliile dintre trecut și prezent, acum America este cea care trebuie să facă o alegere. Dar de unde să știe că nu face, de fapt, cea mai mare greșeală a vieții ei? 

   În 2016 îmi făcusem o listă cu serii la care visam și care la vremea aceea ar fi fost destul de scumpe de cumpărat, însă de-a lungul anilor am ajuns să le iau pe rând pe toate. Printre titlurile de pe listă se afla și seria Alegerea care dintr-un motiv sau altul a rămas singura pe care nu am cumpărat-o. Însă, în octombrie 2020 am găsit toată seria pe un grup de vanzare-schimb si nici nu am stat pe gânduri. Așa a ajuns Alegerea pe rafturile mele.

   De atunci, de fiecare dată când mă uit la titlurile din TBR, seria aceasta îmi sare în ochi. Așa că am zis că ar fi ocazia perfectă să încep anul cu ea. Și sunt atât de entuziasmată să vă spun cât de mult mi-a plăcut! Dintotdeauna am iubit seriile de acea gen, unde există o familie regală, baluri, rochii lungi și prințese! 

   Poate că m-am molipsit puțin și de la mama mea, tocmai pentru că ea iubește genul acesta de cărți, însă cert este că Alegerea s-a ridicat la așteptările acelei Ruxi de cincisprezece ani care visa la seria asta, sperând că va fi minunată! Cu toate că am auzit multe păreri negative despre America, îmi place foarte mult de ea, chiar dacă de cele mai multe ori nu știe nici ea ce simte și o dă în bară. 

   Am adorat ideea Alegerii, ideea de a aduce treizeci și cinci de fete la palat pentru prinț și m-am cam îndrăgostit de Maxon, cu toate că inima mea a rămas oarecum cu Aspen. Mi-a plăcut mult mai mult de el, asta până să greșească față de America. 

   Evident, ultima parte a acestui volum mi-a plăcut la nebunie și m-am bucurat de schimbarea care a apărut în viața Americăi. Încă îmi e destul de greu să concep că ea are numai saptesprezece ani, dar mă împac cu gândul că așa au de obicei toate prințesele din cărți. 

   Mi-ar fi plăcut să fie mult mai mult pus accentul pe atmosfera regală, însă cred că rebelii au acaparat acest aspect al seriei. Ce mai pot spune? Îmi place simplitatea și, totuși, originalitatea de care dă dovadă America și, mai mult de atât, îmi place la nebunie relația dintre ea și Maxon. El îmi pare a fi momentan destul de inocent pentru un prinț, dar cine știe ce ne vor rezerva restul volumelor? 

   Eu sper doar că v-am făcut curioși de această serie și sper ca și cărțile mai vechi, apărute acum mulți ani și uitate, să iasă în acest an în evidență în comunitatea cititorilor. Până atunci, mă întorc la palat, în Illéa, iar vouă vă doresc un an minunat, dragi mei, și lecturi cât se poate de magice!

Bookstagram-ul meu unde puteți găsi pozele pe care le fac, desene, reacții, unboxing-uri și multe altele: @angelsfrombooks

Găsiți seria la Editura Corint în colecția Leda Edge.
O puteți achiziționa  de pe site-ul editurii, de pe CartepediaLibrex sau Libris.
Lectură plăcută, dragilor! 😊

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii