Advertisement

Responsive Advertisement

Recenzie-P.S. Te iubesc de Cecelia Ahern

   Titlu: P.S. Te iubesc 


   Autor: Cecelia Ahern


   Editura: All


   Nr. Pagini: 536


   Traducere: Marilena Iovu


   Punctaj: 5⭐/5⭐


   Seria P.S. I love you:

   1) P.S. Te iubesc

   2) Post-Scriptum (recenzie)


   ,,Țintește luna și, dacă nu nimerești, cel puțin vei fi înconjurată de stele.”


   Holly Kennedy a crezut că dragostea ei și a lui Gerry va fi eternă, însă nu ar fi crezut că Gerry va pleca de lângă ea. După cincisprezece ani de dragoste și de amintiri dragi, după atât de multe lucruri pe care le-au trăit împreună, Gerry moare în urma unei tumori pe creier, iar Holly rămâne devastată.


   Durerea este atât de mare, iar oamenii din jur par că nu o pot înțelege pe Holly și suferința ei, căci nimeni dintre cei pe care ea îi cunoaște nu știu cum este să îți pierzi sufletul pereche pentru totdeauna.


   Izolată de toți oamenii din viața ei, Holly păstrează toate obiectele lui Gerry și visează cu ochii deschiși la momentele în care acesta încă era lângă ea. Dacă ar fi după dorința ei, Holly și-ar dori să trăiască tot restul vieții ei din amintiri, fără să trebuiască să mai iasă vreodată în lume fără soțul ei.



   Însă Denise și Sharon, cele mai bune prietene ale, cât și părinții și frații ei nu ar abandona-o pe Holly. Însă ceea ce reușește să o facă pe Holly să vadă o speranță în viața care i-a rămas este un pachet de la Gerry.


   Așa descoperă Holly că Gerry i-a lăsat 10 scrisori pe care să le deschidă în cele zece luni care au mai rămas din an. Lună de lună, Gerry încă va mai fi cu ea prin aceste mici scrisori în care acesta o învață să treacă peste moartea lui. Iar fiecare dintre acestea se încheie cu un P.S. Te iubesc.


    ,,P.S. Te iubesc, Holly; ştiu că și tu mă iubeşti. Nu ai nevoie de lucrurile care mi-au aparținut ca să-ți amintească de mine, nu trebuie să le ții ca dovadă că eu am existat sau că exist în mintea ta. Nu e nevoie să te îmbraci cu puloverul meu ca să mă simţi lângă tine, eu sunt deja aici. Imbrăţişându-te mereu."



   Așa că ce îi rămâne lui Holly de făcut este să aștepte fiecare lună și să facă tot ceea ce Gerry i-a scris în aceste scrisori. Cu inima frântă și cu un gol în suflet, Holly reușește să treacă peste fiecare zi, uneori zâmbind, alteori zguduindu-se de plâns, însă cu scrisorile lui Gerry aceasta reușește să aibă un scop în viața care acum nu mai părea să aibă un sens.


   Denise și Sharon îi sunt alături, Daniel, noul lor prieten intră în viața ei și a familiei sale și îi este alături lui Holly, toți sunt acolo și încearcă să o facă să uite. Însă viața lor merge mai departe și în timp ce oamenii ei dragi își trăiesc viața și trăiesc cele mai frumoase momente, tot ce are Holly este un set de scrisori care se împuținează, până când nu vor mai fi deloc, căci într-o zi, Holly va citi ultima scrisoare. Și ce va face ea când va citi ultimul P.S. Te iubesc al lui Gerry?


   Probabil că toți știți celebrul film P.S. I love you și cu toții îi asociam pe Holly și pe Gerry cu Gerard Butler și Hilary Swank, cu toate că eu mă numar printre oamenii fericiți care au citit prima dată cartea. Îmi amintesc cum se ruga mama de mine să mă uit la film și deși adoram filmele de dragoste sfâșietoare tip The Notebook, The Lake House sau If Only, niciodată nu ajunsesem să mă uit și la acesta.


   Dar într-o zi, în clasa a șaptea, o colegă mi-a împrumutat cartea și am citit-o pe nerăsuflate. Iar povestea a fost devastatoare. Am plâns și am suferit atât de rău și, evident, după aceea am văzut și filmul.


   Și mă bucur din suflet că am așteptat să citesc cartea, pentru că este de mii de ori mai bună! Am plâns în hohote și la film? Evident! Dar cartea este indiscutabil mai dureroasă și mai frumoasă. Se pare că la opt ani și jumătate de atunci, am decis să o recitesc și am suferit încă o dată pentru Holly și pentru frumoasa și tragica ei poveste de dragoste.


   Am iubit și de data aceasta cartea, căci era imposibil să îmi schimb părerea și am lăcrimat de multe ori. Acum, însă, sunt atât de curioasă de volumul doi care la acea vreme nu era apărut și cred că atunci nici măcar nu era vorba de o continuare. Cu toate că am o presimțire uriașă că tot primul va rămâne cel mai bun, sunt curioasă să aflu mai departe povestea lui Holly, la atâția ani după ce scrisorile lui Gerry s-au terminat.


   Cred că Cecelia Ahern a avut o idee superbă pentru această carte, pentru că este înduioșătoare și îți frânge inima în mii de bucăți! Nu degeaba filmul a intrat în toate topurile filmelor de dragoste de văzut într-o viață!


   Cuvintele mele sunt de prisos, pentru că nu pot descrie atât de bine frumusețea acestei cărți și emoțiile care cuprind cititorul. P.S. Te iubesc este una dintre cărțile care au intrat în topul meu de cărți care îți frâng inima și o recomand din suflet tuturor! Sunt sigură că nimeni nu poate citi cartea Ceceliei fără să aibă măcar o dată ochii în lacrimi!


   Dacă vreți să fiți martorii unei povești tragice dar profunde de dragoste, sunt convinsă că Gerry și Holly vă vor înduioșa, dar vă vor și frânge inima! Sper să citiți și voi această serie și sper să dați o șansă filmului, iar până data viitoare, sper să aveți parte de lecturi magice și pline de iubire, dragii mei!



Cărțile scrise de Cecelia Ahern sunt publicate la Editura All
    le puteți achiziționa de pe site-ul editurii sau de pe CartepediaLibrex și Libris
Lectură plăcută, dragilor! :)

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii