Advertisement

Responsive Advertisement

Recenzie-Post-Scriptum de Cecelia Ahern

   Titlu: Post-Scriptum


   Autor: Cecelia Ahern


   Editura: All


   Nr. Pagini: 419


   Traducere: Marilena Iovu


   Punctaj: 5⭐/5⭐


   Seria P.S. I love you:

   1) P.S. Te iubesc (recenzie)

   2) Post-Scriptum


,,Mi-aş fi dorit ca Gerry să vadă ce a inceput.
Firește, nu voi ști niciodată la ce se gândea el când a scris cele zece scrisori pentru mine, dar am învăţat un lucru. Nu a fost totul pentru mine, aşa cum am crezut la momentul acela, a fost felul lui de a încerca să continue să trăiască, atunci când viaţa epuizase toate căile, iar moartea se apropia. Era felul lui de a ne spune mie și lumii întregi "Amintiţi-vă de mine". Pentru că, în cele din urmă, asta este ceea ce îşi doresc cu toţii. Să nu se piardă. Să nu rămână undeva în trecut, să nu fie uitaţi, ci să poată face parte din momentele pe care ei știu că le vor pierde. Să-şi lase amprenta. Să fie păstraţi în amintiri."


   Au trecut șapte ani de când a murit Gerry și de când Holly a citit ultima scrisoare pe care acesta i-a scris-o. Anii au trecut, Holly a învățat să trăiască, să viseze, să se înalțe și să iubească din nou. În prezent, ea a decis să vândă în sfârșit casa în care a locuit cu soțul ei și să se mute cu Gabriel, bărbatul cu care este împreună de doi ani de zile. Însă aceasta ezită să rupă și ultima legătură cu Gerry. 


   A învățat să treacă peste și să vorbească despre Gerry fără ca inima să o mai doară. Dar atunci când Ciara, sora ei, o roagă să filmeze un podcast despre moarte și despre cum să îi faci față dezvăluind întregii lumi povestea ei și a lui Gerry, totul se schimbă. 


   Odată ce Holly a dat drumul în lume poveștii scrisorilor de la Gerry, întregul trecut s-a întors fulgerător împotriva ei. Contactată de membrii clubului P.S. Te iubesc, aceasta se teme că nu va face față amintirilor și încercărilor la care inima ei va fi supusă. După Podcast ul Ciarei, câțiva oameni care suferă de boli în stadii terminale s-au adunat și au înființat clubul care are ca simbol scrisorile lui Gerry. 



   Astfel, cei câțiva oameni care apar în viața lui Holly au nevoie ca aceasta să îi ajute ca ei să le lase celor dragi o amintire, așa cum a făcut și Gerry pentru ea. Inițial, toți cei dragi ei sunt sceptici, mai ales Gabriel, bărbatul care nu poate concura cu soțul ei mort care încă își face apariția în viața lui Holly cu fiecare ocazie. 


   O iubire se poate transforma într-o întreagă lecție de viață. Zece scrisori pot schimba viața unuor persoane pentru totdeauna, iar Clubul P.S. Te iubesc poate face ca amintirea unor oameni să dăinuie pentru totdeauna. 


   Dar oare va reuși Holly să se implice în viața, în familia și în povestea de iubire a unor oameni care mai devreme sau mai târziu se vor stinge? Va face față trecutului, prezentului și impactului pe care Clubul îl va avea asupra propriei ei vieți? 


   Totul de dovedește a fi o uriașă schimbare pentru Holly și chiar și acum, după atâția ani, Gerry încă este aici și va fi pentru totdeauna în viața ei, gata să șoptească un P.S. Te iubesc într-o adiere de vânt, într-o floare, într-o amintire trecătoare. Iar în nouă viață a lui Holly o așteaptă multe alte P.S.-uri...


   Am greșit să spun că această carte nu va fi la fel de bună ca prima, pentru că mi-a frânt inima la fel de rău și m-a făcut sa plâng cu hohote și cu suspine, m-a înduioșat și m-a fermecat cu o poveste dulce amară pe care știu că mulți oameni au trăit-o.


   La 15 ani de la publicarea primului volum, Cecelia Ahern a decis sa scrie Post Scriptum și nu pot decât să fiu recunoscătoare că această scriitoare talentată a adus un alt final acestei povești. Cine ar fi crezut că Holly Kennedy mai are de făcut încă o aventură?


   Clubul P.S. Te iubesc al acestei cărți mi-a zdrobit inima. Ginika, Joy, Paul, Bert, cu toții mi-au frânt inima, însă Ginika și dorința ei față de Holly m-au frânt. Cartea asta este o speranță, o rază de lumină, o lecție de viață, un final fericit.


   Întregul parcurs al lui Holly printre sufletele muribunde ale personajelor este sfâșietor de frumos. Mi-ar plăcea să cred că în lumea asta există oameni ca Holly Kennedy, oameni care să își ofere inima pentru a ajuta alți oameni fără a primi ceva în schimb.


   Sunt scene zdrobitoare, sunt scene extraordinar de triste și altele dulci amărui, însă ultima sclipire a lui Gerry în această carte este cea care mi-a rupt pur și simplu sufletul, împreună cu povestea Ginikăi. Întreaga serie și această întreagă carte sunt niște capodopere și nu vă puteți imagina cât de grea îmi este inima acum, când scriu recenzia asta, exact după ce am terminat de citit, plângând și zâmbind.


   Sunt povești care rămân cu noi pentru totdeauna, iar P.S Te iubesc este una dintre acele povești. P.S. Te iubesc a fost prima carte citită de mine care mi-a rupt inima și îmi place să o numesc prima din topul meu de cărți care îți frâng inima. A fost o frumusețe să o recitesc și să aflu această continuare care pur și simplu m-a fermecat și m-a emoționat într-atât încât să simt că am nevoie de o lectură mai veselă. Am nevoie de un fantasy, de un romance cu multă comedie și sarcasm, de ceva care să îmi repare sufletul.


   După o astfel de serie de cărți rămâi schimbat și marcat, însă tocmai de aceea vă recomand să citiți și voi povestea lui Holly și a lui Gerry. Trebuie, merită, veți plânge! Sper că îi veți da o șansă, iar până data viitoare, sper să aveți parte de lecturi care să vă mângâie inima, dragii mei!



Cărțile scrise de Cecelia Ahern sunt publicate la Editura All
    le puteți achiziționa de pe site-ul editurii sau de pe CartepediaLibrex și Libris
Lectură plăcută, dragilor! 😊

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii