Advertisement

Responsive Advertisement

Recenzie-Undă verde de Matthew McConaughey

   Titlu: Undă Verde


   Autor: Matthew McConaughey


   Editura: Rao


   Nr. Pagini: 350


   Traducere: GRAAL SOFT


   Punctaj: 5/5


   ,,Cartea este o scrisoare de dragoste. Adresată vieții. Este și un ghid despre cum poți să prinzi mai multe unde verzi - și cum să-ți dai seama că galbenul și roșul se transformă și ele, în cele din urmă, în verde. Planificat și intenționat..."


   Pe Matthew McConaughey l-am întâlnit pentru prima oară în filmul Magic Mike. La vremea aceea adoram cele două filme ale seriei și evident că și personajul lui Matthew mi-a picat cu tronc.

 

   După ceva vreme, am văzut filmul Interstellar, unde Matthew era protagonist, iar atunci am fost șocată să văd ce actor bun este acesta. Fiind un rol extrem de diferit de cele pe care le avusese în Magic Mike, am fost puțin uimită și m-am îndrăgostit de el și de felul în care poate practica actoria.


   ,,Mi-au strigat numele. Am câștigat Oscarul pentru cel mai bun actor.  Am fost extrem de onorat să primesc un asemenea premiu, pentru că reprezenta apogeul excelenței în profesia mea. A validat totodată faptul că alegerile mele ca actor erau transpuse în meserie cu multă competență. Nu făceam lucrurile pe jumătate.”



   După tot acest timp, am aflat de Undă verde și am fost uimită de faptul că aceasta este cartea scrisă de actorul pe care îl admir așa de mult. Toată lumea știe că biografiile sunt greu de citit, atâta timp cât nu ești un fan uriaș al persoanei despre care este scrisă.

 

   Numai că Undă verde nu este o simplă biografie sau carte de memorii, ci este o aventură despre cincizeci de ani din viața unui om care a trăit multe lucruri.

 

   De la primii ani ai vieții lui, de la copilăria sa și până la adolescență, până în momentul în care și-a dat seama că vrea să fie actor, până la cei cincizeci de ani ai săi, totul este ca o carte cu o poveste fascinantă și palpitantă, ca o poveste a unui bad boy tipic din cărți.



   Am râs încă de la primele pagini, de când ne este prezentată imaginea nebunească a familiei sale și am continuat să râd și să citesc cu sufletul la gură toate întâmplările trăite de acest om. Felul în care a scris cartea face ca cititorul să devină însetat de a citit totul cât mai repede, în așa fel încât nici nu realizezi când s-a terminat totul.


    Într-o manieră matură și inteligentă, Matthew abordează problemele vieții și ne oferă lecții pe care el le-a învățat pe propria piele și pe care încă le învață. Totul ține de undele verzi pe care le strângem într-o viață, iar el ne învață că, uneori, chiar și cele mai roșii unde pot deveni verzi pe parcurs.


   "De 50 de ani trăiesc viața care mi-a fost dată, de 42 de ani tot încerc să-i înțeleg misterul, iar de 35 de ani țin jurnale cu indicii care mi-ar putea aduce revelația a ceea ce este ea. Sunt însemnări despre succese și eșecuri despre bucurii și suferințe, despre lucruri care mă uimesc și lucruri care mă fac să râd cu gura până la urechi. Însemnări despre cum să fiu un om drept, cum să fiu mai puțin stresat; cum să mă distrez, cum să îi rănesc mai puțin pe ceilalți; cum să fiu eu însumi mai puțin rănit; cum să fiu un om bun; cum să am un sens în viață; cum să fiu mult mai mult eu însumi. Recent, am căpătat curajul de a mă așeza alături de toate aceste jurnale.”


   Matthew McConaughey a reușit să crească și mai mult în ochii mei după această carte, mai ales pentru că m-am îndrăgostit de felul său de a gândi, de credința sa, speranța și felul în care privește viața!


   Pe lângă faptul că am râs și m-am distrat enorm de mult citind cartea aceasta, sunt fericită că pe lângă poveștile pline de umor ale acestuia, am dat de foarte multe sfaturi, lecții și concluzii inteligente asupra vieții.


   Pentru mine, a citi Undă verde a însemnat a ieși din tiparul genului pe care obișnuiam să îl citesc, iar acest lucru a fost un succes! În două ore deja terminasem de citit toată această mică biografie și aveam un chef nebun de a face un maraton de filme cu Matthew McConaughey. Și încă am acest plan în minte, deci sigur voi face asta cât de curând!


   Mi-a plăcut ideea aceasta de greenlights și metafora din spatele ei, pentru că viața noastră se învârte în jurul acestor unde verzi pe care noi le colecționăm! Nu cred că Matthew ar fi putut scrie cartea asta mai bine, pentru că deja are tot ce îi trebuie, iar eu o recomand din tot sufletul, fie că sunteți sau nu fanii lui, fie că ați văzut sau nu filmele sale, pentru că Undă verde este departe de a fi în adevăratul sens al cuvântului o biografie.


   Este o poveste delicioasă cu scene amuzante care vă vor smulge o mulțime de râsete. Iar pentru cei care au văzut Magic Mike, probabil nici măcar nu mai este nevoie de vreun argument pentru a citi povestea vieții lui.


   Sper că v-am făcut curioși, dragilor, sper să dați o șansă acestei cărți și acestui om și nu uitați să citiți tot ce vă pică în mână, căci ați putea fi surprinși de poveștile pe care le veți întâlni! Până data viitoare, vă doresc lecturi magice, dragilor!



Bookstagram-ul meu unde puteți găsi pozele pe care le fac, desene, reacții, unboxing-uri și multe altele: @angelsfrombooks

Cartea este publicată la Editura Rao și o puteți achiziționa de pe site-ul editurii, de pe  CartepediaLibrex și Libris

Lectură plăcută, dragilor! :)

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii