Advertisement

Responsive Advertisement

Recenzie-Abația Portocalului de Samantha Shannon

   Titlu: Abația Portocalului


   Autor: Samantha Shannon


   Editura: Corint, colecția Leda Edge


   Nr. Pagini: 735


   Traducere: Alexandru Szöllö


   Punctaj: 4.5/5


,,O lume scindată, un regat fără o moștenitoare. Un dușman vechi se trezește."

 

   Abația Portocalului este o poveste ale cărei începuturi sunt plasate direct într-o lume magică, având ca perspective acțiunea din Apus și din Răsărit.


   La Miazăzi facem cunoștință cu Regatul Draconic al Yscalinului, în sud se află Ersyr, în Răsărit și în Apus avem Inysul și Lasia, cele două tărâmuri unde se află Abația și Regatul reginei Sabran. Din tot acest tablou face parte și Hăul, cu apele lui învolburate, acolo unde Flota ochiului de tigru cu pirații ei înfăptuiesc unul dintre cele mai mari delicte, făcând negoț cu carne de dragon.


   În Inyis, la curte, domnește Regina Sabran a IX-a, care se trage din familia Berethnet, o familie renumită care a reușit să îl încătușeze cu o mie de ani în urmă pe Nenumit, un dragon malefic de foc. Legenda spune că atâta vreme cât reginele de la tron vor avea un urmaș, Nenumitul va rămâne acolo unde a fost înlănțuit.



   Ead Duryan este o tânără de douăzeci și cinci de ani care își dorește să ajungă doamnă de dormitor pentru regina Sabran. Cu toate acestea, intențiile ei adevărate sunt ascunse, căci ea a fost trimisă acolo în urmă cu opt ani de abatesă, pentru a o proteja și pentru a ține departe pericolele de regina Sabran, ascunzându-și, însă, puterile de ochii tuturor.


   ,,Ceva se schimbă înlăuntrul lui Loth. Și, încetul cu încetul, începu să priceapă.

 Nu Ead, ci Eadaz. Simțământul luminii soarelui. Tainele ei. Copilăria ei ascunsă . Dar nu, nu se putea să fie adevărat. Ead trecuse la Cele Șase Virtuți. Se ruga la Sanctuar de două ori pe zi. Nu se putea, pur și simplu, nu se putea să fie o eretică, o practicantă a artelor interzise.

 -Femeia pe care tu o cunoști drept Ead Duryan este o minciună, Arteloth. Eu i-am ticluit acea identitate. Numele ei adevărat este Eadaz du Zãla uq-Nãra și este soră a Abației. Eu am trimis-o în Inys, la porunca ultimei abatese, pentru a o apăra pe Sabran a IX-a.”


   În celalalt capăt al acestui tărâm, acolo unde este înființată Abația Portocalului, există o cu totul altă credință. Timp de mii de ani, Abația și Inysul au fost vrăjmașe, până în prezent, când destinul stă în mâinile lor și în alianța pe care o pot încheia.



   Undeva, Tané încă muncește pentru a deveni călăreață a dragonilor, iar destinul ei și al lui Ead sunt gata să se unească. Deși au fost crescute diferit, deși credințele le sunt altele, deși dragonii sunt văzuți altfel prin ochii lor, întreaga lume depinde de ele.


   Într-o lume magică, unde există dragoni sacrii, dar și Wyrmi de foc ai Nenumitului, unde există iubire, dar și destulă ură, unde un fruct de portocal poate aduce vindecare, dar unde există și boala roșie, într-un regat fără moștenitor, un dușman vechi se trezește. 


   Și numai împreună, toate regate și ținuturile îi pot ține piept dușmanului lor comun care amenință să distrugă întreaga lume!


   Abația Portocalului este o carte pe care am promis să nu o citesc niciodată. Speriată de gândul că va avea legătură cu cultura japoneză, am refuzat vehement să citesc această carte. Până de curând.


   Câteva păreri de pe bookstagram au reușit să îmi stârnească interesul față de această poveste și recunosc că am acceptat să o citesc în special pentru că nu face parte dintr-o serie. Totuși, cum ar fi putut un singur volum să mă facă să mă atașez de personaje?


   Ei bine, în șapte sute de pagini am avut timp pentru toate emoțiile posibile. O să încep prin a spune că mă așteptam să se citească foarte greu, iar eu în două zile și un pic am terminat toată cartea, fără să fi încercat să îmi găsesc timp sau fără să fi renunțat la alte treburi. Cu toate că acest roman are un scris minuscul, povestea este plină de intrigă, iar timpul zboară cât cititorul este prins în poveste.


   Am ajuns la pagina o sută, apoi la două sute, trei sute, patru sute, ușor, ușor, fără să îmi dau seama, parcă așteptând ceva mai mult. Așteptam ca Abația Portocalului să aibă un impact diferit asupra mea, așa cum au avut-o seriile mele preferate. Numai că nu s-a întâmplat asta nici măcar până la final.


   La început, perspectivele din fiecare regat și numărul mare de personaje au fost bulversante pentru mine, în special pentru că personajele au și nume foarte complicate, ușor de confundat între ele. Recunosc, mi-a trebuit ceva până să pun bazele poveștii în propria minte pentru a înțelege ce citesc.


   Poate că acesta ar fi și unul dintre minusuri, însă aspectul negativ principial care a dus și la scăderea punctajului este faptul că speram să mă vrăjească și să mă introducă într-o lume magică. Mult mai mult decât a făcut-o.


   Am iubit dragonii și ideea cu Abația Portocalului, am iubit-o pe Ead, dar și pe Tané, am iubit relațiile homosexuale prezentate și, într-un mod mai subiectiv, am adorat faptul că personajele sunt majoritar feminine. Legendele au fost magice, ținuturile, limbajul și regatele au fost, oarecum, de modă veche, dar nu m-a deranjat, numai că de multe ori, Sabran m-a cam scos din sărite.


   Samantha Shannon a reușit să scrie o carte complexă, o poveste ce m-a făcut de multe ori să am lacrimi în ochi și să simt suspans și adrenalină. Cred că este nevoie de multă creativitate și mult talent să scrii o singură carte care să fie atât de tumultoasă și care să ascundă atâtea detalii și legende, atâtea personaje și creaturi fantastice, dar cum am spus, mă așteptam ca povestea să aibă un alt impact asupra mea. Mă așteptam să îi ofer cinci steluțe fără să stau pe gânduri, iar eu chiar am oscilat între patru steluțe și jumătate sau patru.


   Numai că, la fel ca de fiecare dată, știți că vă recomand această carte, pentru că fiecare poveste merită o șansă și, chiar dacă aveam alte așteptări, Abația Portocalului chiar merită citită și savurată, pentru că este o poveste cum nu am mai citit până acum și pentru că fiecare cititor își va dori la final, în secret, un dragon!


   Sper să îi dați o șansă acestei cărți frumoase, iar până data viitoare, până la următoarea poveste magică, vă doresc lecturi minunate, dragilor!

Bookstagram-ul meu unde puteți găsi pozele pe care le fac, desene, reacții, unboxing-uri și multe altele: @angelsfrombooks

Abația Portocalului este publicată la Editura Corint în colecția Leda Edge și o puteți achiziționa de pe site-ul editurii sau de pe CartepediaLibrex și Libris

Lectură plăcută, dragilor! :)

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii