Advertisement

Responsive Advertisement

Recenzie-Eu, o mamă (im)perfectă de Cristina Lincu

   Titlu: Eu, o mamă (im)perfectă


   Autor: Cristina Lincu


   Editura: Bookzone


   Nr. Pagini: 231


   Punctaj: 4.5/5


   ,,Promit să te fac fericită doar pe vecie (Teo)”-zâmbete, emoție și iubire


   În această carte, Cristina Lincu a ales să ne prezinte într-o manieră plină de umor, poveștile despre cei trei băieței ai ei, poveștile despre familia lor, peripețiile prin care trec zi de zi și multe alte întâmplări în care cu siguranță mulți dintre noi ne vom regăsi!

   Nu credeam vreodată că o să îmi placă o astfel de carte, însă am citit totul la foc automat, am savurat fiecare pagină așteptând cu nerăbdare să aflu ce năzbâtii și ce perle mai scot Alex, Teo și Roby, trei băieței super-eroi care se pare că sunt capabili de atâtea năzbâtii și de atâtea replici interesante, din care chiar și adulții pot învăța ceva.


   De la creativitatea și de la teoriile absolut delicioase ale celor mici, până la poveștile pline de umor, această carte a fost dovada evidentă că a fi mamă este deopotrivă și o încercare, dar și o aventură, cu bune și cu rele, o aventură la începutul căreia trebuie să te echipezi cu nervi de oțel!

   Tind să cred că deși este mult mai greu, viața cu niște copilași cum sunt Roby, Teo și Alex este mult mai fascinantă și mai frumoasă, tocmai pentru că așa, ceea ce astăzi pare un coșmar sau o problemă, peste ani devine o amintire, se transformă toate în peripeții care rămân mult mai colorate și mai amuzante.


   Printre toate aceste povești, am regăsit o mulțime de aspecte din propria mea copilărie, să nu mai spun de oamenii morocănoși și gata să comenteze oricând cu sfaturi despre cum să îți crești copiii pentru a fi la fel de cuminți ca ai lor...

   Am întâlnit o mulțime de sentimente pe parcursul acestor două sute de pagini și am citit totul amuzându-mă copios!


   A avea doi copii e complicat, a avea trei, e deja un alt nivel, iar a fi toți băieți cred că este deja o adevărată provocare! De cele mai multe ori, mă simțeam de parcă m-aș fi uitat la un serial cu replici pline de umor!

   Au fost momente în care chiar m-am întrebat: oare chiar așa s-a întâmplat? Pentru că totul părea rupt din filme, genul de filme cu potriviri și coincidențe atât de inedite, care nu par atât de posibile în viața reală.


   Nu pot să nu menționez și faptul că în ciuda subiectului, în ciuda faptului că totul este real și face parte din viața scriitoatei, că toată cartea este o comedie continuă, Cristina Lincu a scris foarte bine această carte, de parcă ar fi fost autoarea unui scenariu de comedie, scris atât de bine, sarcastic și ironic unde era nevoie, serios și sincer și chiar și emoționant.



   ,,Sunt mamă la puterea a treia și am descoperit cu uimire și bucurie că am multe de învățat de la copii. Înțelepciunea lor precoce, sinceritatea și micile lor strategii delicioase sunt prilej de amuzament și meditație în același timp.”


   Recunosc că mi-am făcut o mulțime de scenarii în minte și am încercat să mă imaginez într-o viață ca aceasta și cred că trebuie să fii o super-mamă ca să faci față și să treci cu brio testele piticilor. Dar până la urmă, cred că orice mamă dedicată este o super-mamă!



   Știți că anul acesta este anul în care am promis să dau o șansă autorilor români, căci știu că avem o mulțime de autori talentați ale căror cărți merită citite, și cum ar putea cineva care visează să își publice cărțile să nu citească și cărțile altor autori din această categorie?

   Nu știam până în acest moment de cărțile Cristinei Lincu și auzisem o dată de cartea Liberă!, însă nu acordasem prea mare atenție acestui titlu, din moment ce nu mă axam în acel moment pe autorii români! *feeling guilty*

   Am reușit să citesc Amn3zia până acum și Eu, o mamă (im)perfectă și abia aștept să ajung și la Liberă!, însă ceea ce vreau să spun este că acum realizez că fiecare autor merită o șansă, că de cele mai multe ori, concepțiile noastre sunt greșite și așteptările tind să se schimbe pe parcurs. Cred că am făcut o alegere extraordinar de bună prin faptul că am început să citesc tot mai mulți autori români și sper ca fiecare cititor să le dea o șansă și oamenilor noștri talentați, pentru că merită!

   Acestea fiind spuse, închei această recenzie prin a-i mulțumi Cristinei Lincu încă o dată pentru aceste cărți și prin a o felicita pentru ideea minunată pe care a avut-o cu această carte. Anii vor trece, și cum a spus și ea, sunt perioade care ne vor lipsi, iar această carte va fi ca un album foto cu amintiri pe care nimeni nu le poate lua, nici măcar timpul!
   

Cărțile scrise de Cristina Lincu sunt publicate la editura Bookzone și le puteți achiziționa de pe site-ul editurii!
Lectură plăcută, dragilor! :)

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii