Advertisement

Responsive Advertisement

Recenzie-Amn3zia de Cristina Lincu

Amn3zia de Cristina Lincu, Bookzone

   Titlu: Amn3zia


   Autor: Cristina Lincu


   Editura: Bookzone


   Nr. Pagini: 191


   Punctaj: 2.5/5


   ,,Am iubit... l-am iubit și l-am uitat. poate că nu l-am iubit definitiv, cu o dăruire totală. Sau poate că l-am iubit până când ființa mea s-a destrămat.”

   Ana este o femeie care a pierdut tot, de la bărbatul pe care îl iubea până la propriii copii, însă problma este că ea nu știe asta, nu își amintește. Singurele fărâme de adevăr pe care le primește constau în frânturi distorsionate din amintirile care i s-au șters.

   Radu este bărbatul pe care ea îl iubește, un bărbat însurat căruia ea i-a fost amantă și de care nu se poate despărți nici măcar acum, când trecutul îi este neclar și uitat. Însă ce fel de bărbat poate fi cel care își înșală soția? Radu și Ana sunt atât de diferiți, gata să se desprindă unul de celălalt, dar mai rămân legați de un singur fir, de Ioana...

   Ioana este cea mai bună prietenă a Anei, cea pe care curând, Ana o imploră să o ajute, cerându-i adevărul, cerându-i poveștile despre trecutul ei și despre Radu, însă mai ales, despre gemenii la care ea se gândește permanent și de care își simte sufletul legat...Oare erau copiii ei? Oare ea îi abandonase?


   În fiecare zi, Ana trăiește printre minciuni, cu suferința realizării că tot ce știe ea sunt doar jumătăți de adevăr de la oamenii din viața ei care încearcă să o aducă pe linia de plutire. Nici bărbatul care o iubește nu contează pentru Ana când în mintea ei este imprimat numele lui Radu. Un nume căruia nu îi atribuie un chip, însă pe care știe că îl iubește.

   Două perspective diferite, două vieți și două persoane diferite, legate de un bărbat care le-a avut pe amândouă. În paralel, Ioana trăiește o viață tristă, alături de soțul și de copilul lor, gândindu-se la bărbatul cu care a fost cândva, un bărbat care nu o merita și de care nu i-a spus Anei niciodată.


   Încercând să înțeleagă cine sunt oamenii la care fuge mintea și inima ei, Ana riscă să afle lucruri pentru care nu este încă pregătită.

   ,,Iar trecutul, cu amenințarea sa din umbră, o veghea cu ochii deschiși. Însă cum să ai puterea să o iei de la capăt când nu ești altceva decât suma tuturor durerilor tale? Când copiii tăi sunt rodul unei iubiri clandestine și altfel nu au tată? De fapt, Ana nu își (mai) dorea nimic pentru ea, și poate că asta era problema. Simțea că ar fi trebuit să se regăsească întreagă, așa cum se știa, recompusă în lumina unei noi iubiri, dar...”

   Dar Ana nu putea trece așa ușor peste amnezia ei și peste imaginile care i se perindau prin minte. Trebuie să meargă la Radu și să clarifice totul. Are nevoie de răspunsuri.


   După nenumărate confruntări și destăinuiri șocante, viața Anei primește o întorsătură dureroasă. Atâtea vieți au de suferit și atâtea iubiri se sting în fața unui destin nedrept...

   ,,Te rog, nu-mi mai ascunde nimic, tu ești cea mai bună prietenă a mea...Te rog, nu mă lăsa așa, spune-mi tot ce știi, ajută-mă! Te implor...
   Ioana o privea împietrită. Din nou, nu știa cum să reacționeze, ce să spună, ce să facă. Ce știa ea nu se putea spune, cel puțin, nu acum...”

   Dar este oare adevărul cea mai bună variantă? Și oare asta o va ajuta pe Ana să își ducă viața mai departe? Amnezia se transformă într-un monstru, iar curând, îi fură Anei totul...

   Am început această carte fiind foarte curioasă, în mod inexplicabil. Vreau să îi mulțumesc Cristinei Lincu pentru că mi-a trimis cărțile ei, astfel ajutându-mă să mai bifez încă un autor român, pentru că, așa cum am tot spus, anul acesta vreau să dau o șansă la cât mai mulți autori de-ai noștri!

   Amn3zia este o carte diferită de cele pe care le-am citit până acum, este misterioasă, scrisă diferit, cu o poveste interesantă despre viața unei femei care a suferit un accident și despre urmările pe care le-a avut acesta asupra sa.

   Ana a fost în permanență personajul neajutorat, victima unui destin deja scris în care ea pierdea totul. Reacțiile și trăirile ei au fost descrise exact la fel ca ale unei persoane amnezice, iar ceea ce m-a intrigat foarte tare a fost felul în care Ioana și Radu s-au comportat cu ea.

   Nu mi-a plăcut deloc de Radu, bărbatul tipic, infidel, care bifează toate dezamăgirile pe care i le poate aduce unei femei. Ioana, pe de altă parte, a părut că urmărește ceva pe tot parcursul cărții. Credeam că prietenia ei cu Ana avea un scop, însă abia apoi am înțeles că și Ioana era victimă în propria ei poveste de viață.

   Mi-a plăcut povestea, însă eu aș fi adăugat mult mai mult dialog pentru ca totul să fie mai complex, pentru a ne putea atașa de personaje. De multe ori, acțiunea părea ruptă din alt moment, parcă amestecată într-un amalgam deloc cronologic, greu de înțeles. Mi-a plăcut că nu a fost o carte ,,străină” și că locurile menționate erau locuri din țara noastră, un aspect pe care nu l-am mai întâlnit până acum la autorii noștri.

   Amn3zia este o carte ușoară, simplă, cu o poveste controversată și cu un final emoționant, dar pe care eu aș fi dezvoltat-o mai mult, fiind fanul romanelor uriașe! :)

Recenzie, Cărți de Cristina Lincu, Amn3zia, Liberă, Eu, o mamă (îm)perfectă, Bookzone

   Cărțile sunt publicate la editura Bookzone și le puteți achiziționa de pe site-ul editurii sau de pe Elefant.ro
Lectură plăcută, dragilor! :)

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii