Recenzie-Vindecarea sufletului de frică și suferință de Deepak Chopra

Autor: Deepak Chopra

Editura: For You

Traducere: Olivia Stănescu, Monica Vișan

Nr. Pagini: 171

Punctaj 4.5/5

,,Cer înțelepciune. Nu o voi confunda cu informația.”

Deepak Chopra este un reprezentant al medicinei alternative, este autorul a peste 80 de cărți traduse în peste 43 de limbi, multe dintre acestea numărându-se în topurile din New York Times. Studiul global al celor de la WorldPost și Huffington Post îl plasează pe dr. Chopra pe locul 17 între cei mai influenți gânditori din lume și pe locul „întâi în medicină”.

În Vindecarea sufletului de frică și suferință, Deepak Chopra vorbește despre ziua de 11 septembrie 2001, despre atacul terorist asupra Turnurilor gemene și despre teroarea, durerea și suferința oamenilor care au fost acolo, care și-au pierdut viața acolo, însă și despre cei care au supraviețuit rugându-se pentru a uita imaginile care li s-au derulat în fața ochilor.

Pentru toți oamenii îngenunchiați de suferință care i-au cerut ajutorul și care au căutat în el un sprijin, o alinare, Deepak Chopra a scris această carte care este structurată în două părți foarte interesante și prețioase. Prima parte, ,,În fața tragediei” reprezintă o explicație, o perspectivă a durerii privită cu sufletul, care trebuie înțeleasă înaintea vindecării.

Oamenii au suferit de-a lungul timpului în fața unora dintre cele mai mari orori ale lumii, în fața unor experiențe care au lăsat în urmă cicatrici, întuneric și durere, dar peste care toți trebuie să învățăm să trecem. Trebuie să ne identificăm cu ele, să le acceptăm, și abia apoi să ne detașăm de acestea.

De cele mai multe ori, omul își va aduce singur suferința prin propriile sale fapte și gânduri, întrebându-se apoi de ce ajunge în punctul în care trăiește, dacă merită ceea ce i se întâmplă și ce oare a putut greși și, nu în ultimul rând, va termina totul cu o întrebare pe care am auzit-o și eu de nenumărate ori: ,,Dacă există Dumnezeu, cum poate El să permită existența unei asemenea suferințe?”

,,În căutarea unui sens, au apărut trei răspunsuri importante. Le găsești în fiecare cultură de pe glob.
   Primul răspuns: Suferința e inevitabilă, pentru că este o parte a vieții.
   Al doilea răspuns: Suferința nu face parte din legile naturii, ci ea este rezultatul faptelor rele.
   Al treilea răspuns: Suferința conține un mesaj spiritual ascuns. Ea persistă până când mesajul este auzit.”

Printre paginile primei părți, vor fi mult mai multe lucruri amintite, toate legate de suferință, lucruri precum moartea, ego-ul și cum se implică el în suferință, destin și adevărul din spatele unor lucruri pe care nu le vedem cu ochii, dar care există.

Până la urmă, suferința nu se vede, dar este una dintre cele mai profunde stări în care se poate pierde cineva.

Cea de-a doua parte a cărții este partea cu ,,O sută de zile de vindecare”, unde sunt așternute pe hârtie o sută de afirmații și de lecții pentru o sută de zile, câte un pas către o existență fericită, câte un pas pentru fiecare nefericire înlănțuită în adâncul ființei noastre.

,,Dacă faci o pauză ca să asculți vocea sufletului, vei fi surprins de puterea pe care o ai sub comanda ta, oricât de mult timp a fost trecută ea cu vederea.”

Sunt momente când sufletul meu are nevoie și de astfel de cărți pe care fie le citesc la foc automat pentru că regăsesc în ele o mulțime de informații pe care le cunoșteam deja, fie le citesc încet, înțelegând și asimilând totul.

Am început această carte în urmă cu o zi, când mi-am spus mie însămi ,, Vreau o carte pentru sufletul meu”, dar asta nu înseamnă că restul lecturilor mele nu sunt tot pentru asta, ci înseamnă că am vrut să mă rup de ficțiune o perioadă și să ,,dau piept cu realitatea”.

Niciodată nu am intenționat să recenzez și cărțile de acest gen, tocmai pentru că sunt foarte diferite de genul pe care restul cititorilor blogului îl urmăresc, dar cum am mai spus, mereu am fost deschisă la orice gen și la orice fel de carte, în special la acestea, la asemenea autori și la asemenea informații scumpe despre viață și despre lucruri pe care nu multă lume le poate înțelege.

De multe ori, când mă trezesc într-o discuție care se învârte în jurul unui subiect legat de credință, sunt două variante: ori se ajunge de cele mai multe ori la ceartă, la încercarea fiecăruia de a convinge că ceea ce crede el este corect, fie, surprinzător, se întâmplă și să discut cu oameni care își prezintă punctul de vedere fără a judeca și fără a-și impune propriile convingeri.

Asta îmi aminteste de faptul că tocmai ieri urmăream un podcast unde era invitat Dumitru Constantin Dulcan și mi-a rămas întipărit în minte ceva ce a spus acest om genial: ,,Atâția oameni nu îl înțeleg pe Dumnezeu...nu e vina lor, nu au ajuns la nivelul ăla de evoluție. Dar și ei vor ajunge odată, în mod cert, unii mai devreme, alții mai târziu.”

Ce pot spune? Această carte, ca și restul cărților sale și ale multor alți oameni din sfera aceasta cred că sunt pentru cine are ochi să vadă, urechi să audă și minte să înțeleagă. Fiecare pagină este o lecție, fiecare afirmație duce undeva, iar începutul și poveștile din ziua de 11 septembrie sunt cele care fac totul atât de emoționant, de trist și ne amintesc cât de real a fost totul. Însă oricâte răni poate cineva să îndure, cândva se vor vindeca, iar în urmă vor rămâne numai cicatrici pe care fiecare le va accepta și cu care va învăța să trăiască.
~
   ,,A fi vindecat înseamnă a fi sfânt. A fi sfânt înseamnă a fi întreg. A fi întreg înseamnă a ști că toate individualitățile sunt același eu.”

Găsiți cărțile scrise de Deepak Chopra la Editura For You, acolo unde veți găsi o mulțime de alte cărți de spiritualitate și dezvoltare personală.