Advertisement

Responsive Advertisement

Recenzie-The Shadowhunter's Codex by Cassandra Clare & Joshua Lewis

   Titlu: The Shadowhunter's Codex


   Autor: Cassandra Clare & Joshua Lewis


   Editura: Walker Books


   Nr. Pagini: 274


   Punctaj: 3/5

”Congratulations! You are ready to embark upon the righteous and rewarding life of a Shadowhunter.”


   Pentru orice vânător de umbre este esențial marele și renumitul Codex! Fără un Codex, nefilimii nu ar putea cunoaște toate aspectele universului din care fac parte și o simplă informație ar putea face diferența între viață și moarte.

   Ideea Cassandrei de a face acest Codex, cu toate comentariile și desenele delicioase pe care personajele noastre preferate le-au lăsat în această carte antică, a făcut ca totul să fie exact ca o pregătire a unui viitor vânător de umbre.

   De la definiții, explicații, desene și simboluri, până la secrete și teorii pe care fiecare dintre noi trebuie să le știe. Codexul nu a ratat nici măcar un aspect și a descris într-o manieră simplă absolut TOTUL.


   Numele demonilor, ale îngeri, povestea lui Razel, a lui David, a lui Joshua și povestea despre Valentine Morgenstern, sunt doar câteva dintre întâmplările uimitoare pe care cea mai veche scriere a nefilimilor le păstrează până azi.

   Ceea ce mi s-a părut cu adevărat palpitant s-a rezumat la comentariile, tachinările și certurile pe care Simon, Clary și Jace le aveau pe marginile acestei cărți. Asta arată că fiecare nefilim a citit  Codexul, chiar dacă s-au găsit comentarii asupra celor scrise acolo, de multe ori.


   Probabil că pentru mulți cititori, ar fi mai simplu dacă aceasta ar fi prima carte citită, înainte de a ajunge în universul creat de Cassandra, însă cred că ar trebui citită după Instrumente Mortale, pentru că sunt o mulțime de spoilere care pentru  cineva care nu a citit nici măcar o serie, ar strica suspansul și surpriza.

   Au fost secvențe care mi-au amintit de personajele mele dragi și m-au emoționat, au fost și multe pagini plictisitoare, pline de explicații și de definiții, de povești istorice și de întâmplări plictisitoare, chiar și pentru o carte a Cassandrei, dar știu că tocmai aceasta a fost și ideea acestui Codex.

   Evident că nu am reținut toate runele, shame on me! Dar am aflat câteva lucruri noi și am fost uimită de faptul că încă mai erau anumite informații pe care nu le știam.


    Mundanii, armele și tipurile de demoni nu lipsesc și sunt enumerate multiple procese, rase de demoni și explicații kilometrice despre viața lor în lumea noastră și totuși, asta m-a lăsat cu o întrebare: oare este prea târziu pentru primele mele peceți?

   Rămâne de văzut...
   Totuși, faptul că am învățat deja totul, mă aduce cu un pas mai sus în viața mea de nefilim!


   Vom regăsi și versuri, cuvinte ale jurămintelor și  procese pe care învățăm cum să le urmăm, însă eu cred că cel mai frumos, cea mai frumoasă parte din această carte va rămâne jurământul de Parabatai. Iar cineva mi-a spus cândva: să îți prețuiești parabataiul!

   Iar acum a venit vremea ca și eu să vă las vouă acest îndemn. Prețuiți-vă parabatai-ul și alegeți-l cu grijă, căci va fi alături de voi toată viața voastră.


   Nu uitați să urmați legea și să apărați omenirea de demoni. Iar dacă aveți vreodată vreo problemă, să știți că Magnus se află la dispoziția voastră în orice moment. Nu știți cine este Magnus? Atunci ar fi timpul să îl cunoașteți...va fi explozibil de strălucitor!

   Până atunci, fiți cea mai bună variantă a voastră și antrenați-vă pentru viața de nefilim care va veni, mai devreme sau mai târziu, pentru noi toți! Hail and Farewell, dragilor!


Trimiteți un comentariu

0 Comentarii