Recenzie-Speranța Pierdută de Colleen Hoover

Nr. Pagini: 347

Editura: Epica Publishing House

Traducere: Adrian Deliu

Seria Hopeless:
1) Hopeless. Fără Speranță
2) Speranța pierdută

Dacă în Hopeless. Fără Speranță era prezentată povestea lui Hope, Sky, Speranța Pierdută este povestea lui Dean Holder, un tânăr distrus care a pierdut tot ce iubea, ,,băiatul care și-a pierdut speranța''.

Holder își iubea sora geamănă mai mult decât orice și ar fi făcut tot ce e posibil ca ea să fie fericită. Suferind din cauza unei despărțiri, Leslie are nevoie ca fratele ei să îi fie alături iar Holder îi este alături așa cum a făcut mereu în nenumăratele nopți în care Less adormea plângând. A fost nevoie de câteva momente în care Holder a scăpat-o din ochi iar când intră în camera ei, scena pe care o vede îl va marca pentru tot restul vieții. Fata cu obrajii palizi și ochi pierduți care privesc în gol nu poate fi sora lui, nu poate fi Less a lui, Less care zâmbea mereu și pe care el o iubea. Fata care stă pe pat fără viață, fata care s-a sinucis este cea care i-a luat lui Holder și ultima fărâmă din inima rănită pe care o mai avea.

Holder trăiește zi de zi cu remușcările trecutului și cu vina care îl macină în fiecare secundă a vieții sale, cu regretul că nu a putut să le salveze pe cele mai importante persoane din viața lui: pe Hope, fetița de lângă care acesta a plecat iar apoi a fost răpită în urmă cu treisprezece ani și pe Less, surioara lui care și-a ascuns suferința și durerile în spatele unui zâmbet fals prin care el, fratele ei geamăn nu a fost capabil să vadă.

Tot ce i-a rămas lui Holder sunt scrisorile pe care i le scrie lui Less și pe care aceasta nu va fi niciodată capabilă să le citească. El trebuie să trăiască cu regretele dar și cu bârfele despre Less care circulă în toată școala. După un scandal în care Holder l-a bătut pe unul dintre cei care care o bârfeau pe Less, acesta decide să plece la tatăl lui în Austin timp de un an.

La întoarcere, el este sigur că nu vrea să se mai întoarcă și că va renunța definitiv la școală dar viața lui va fi în curând dată peste cap din cauza lui Sky, a fetei care seamănă izbitor de mult cu Hope și care a trezit în Holder o fărâmă din speranța care părea să fie pierdută de foarte mult timp. Se dovedește că Sky nu e Hope iar dezamăgirea pune iar stăpânire pe Holder.

Când drumul i se intersectează cu al lui Sky, el realizează că ea nici nu trebuie să fie Hope și că viața lui poate prinde în sfârșit culoare și merită să fie fericit. Dar Sky este temătoare și zi de zi el vede frica din ochii ei, frica din spatele unor lucruri neștiute. Cu toate acestea, pentru prima dată în viața lui, Holder se îndrăgostește cu adevărat de Sky, fata care nu a simțit pentru nimeni ceea ce simte cu el, fata care și-a reprimat ani de zile emoțiile, până l-a întâlnit pe el.

Viața lor părea fericită până în momentul în care îndoielile lui Holder au devenit cât se poate de reale iar frica acestuia a crescut tot mai mult, frica de a avea dreptate, ca Sky să fie Hope, ca trecutul său să își facă iar apariția.

Când el realizează ce greșeală a făcut se îndepărtează de ea și o rănește pe singura persoană din viața lui pe care o iubește și eșuează dezamăgind-o iar pe ea dar și pe Less. Holder încearcă să ascundă secretele trecutului întunecat care plutește deasupra lor iar când Sky a revenit în viața lui, are loc inevitabilul, iar toată viața lui este distrusă. Holder i-a distrus viața lui Sky pentru a doua oară iar acest lucru îl distruge pe el. Înconjurat de greșeli și de regrete, destăinuirile șocante pe care a încercat să le uite toată viața ies la iveală iar acesta trebuie să o protejeze pe Sky. Dar cum o poate proteja el de ea însăși și de amintirile din copilăria ei? În încercarea de a o liniști și de a deveni pentru ea o barcă de salvare, ei nu știau ce efect vor avea toate asupra ei. Când Sky se află față în față cu trecutul, totul se spulberă iar Holder nu știe dacă mai poate lipi la loc bucățile unei ființe distruse...

Speranța Pierdută îți rupe sufletul, la prorpiu, exact ca și Hopeless. Inițial uitasem anumite detalii din Hopeless și îmi amintesc că am tot amânat să citesc și povestea lui Dean pentru că nu eram pregătită să reiau toată suferința din spatele poveștii lor. Dean Holder este primul personaj masculin atât de sensibil, de puternic dar și firav totodată, pe care îl întâlnesc. De la început până la final a reverberat durerea și suferința lui din paginile cărții și cred că cele mai sfâșietoare au fost scrisorile lui către Less. Cred ca acest aspect distruge la propriu inima fiecărui cititor. E de prisos să mai spun că am plâns, mult. Deși detaliile sunt mai puține aici și nu cuprinde toate aspectele poveștii din Hopeless, povestea lui Dean este la fel de sfâșietoare și de plină de suferință ca și cea a lui Sky.

Am apreciat întotdeauna faptul că poveștile lui Colleen Hoover se învărt în jurul unor probleme reale și a unor povești des întâlnite în viața reală pe care reușește să le contureze într-unele din cele mai frumoase și dureroase cărți pe care le-am citit vreodată. Fără doar și poate, Colleen este una sau poate cea mai bună autoare de cărți romance din câte am întâlnit până acum în relativ scurta mea viață de cititor.

Cred că povestea lui Hope și a lui Dean va ajunge la sufletele și inimile tuturor iar dacă nu ați citit Hopeless, fără speranță cu siguranță nu știți ce ați ratat pentru că aceste cărți sunt un must have, mai ales că după primul volum veți întâlni și povestea lui Dean și mai puteți plânge încă o dată :) !

Cărțile sunt publicate la editura Epica Publishing House

Le puteți achiziționa de pe Elefant.ro