Recenzie-Aerul Pasiunii de Brittainy C. Cherry

Traducere: Bogdan Coșa

Seria Elemente:
1) Aerul Pasiunii/Respirația dragostei
2) The Fire Between High & Lo
3) The Silent Waters
4) The Gravity of Us

Elisabeth a avut o viață minunată și a fost o femeie și o soție fericită până acum un an când și-a pierdut jumătate din inima și din sufltul ei în momentul în care Steven, soțul ei, a murit într-un accident de mașină. Asta a zdrobit-o pe Elisabeth dar ea a trebuit să fie puternică pentru Emma, fetița ei care era singura pe care o mai avea și care o ținea pe linia de plutire.

Când îl întâlnește pe Tristan Cole, Elisabeth vede în ochii lui mai mult decât vede restul lumii care îl cataloghează ca fiind un monstru, un bărbat  periculos și nemilos, lipsit de sentimente, întunecat și nebun, întrucât ea vede durerea din ochii lui și recunoaște în el un om distrus, zdrobit, așa cum este și ea. În ciuda răutății lui și dorinței de a-și arăta latura întunecată, Lizzie vede mai departe de aparențe, vede sufletul lui.

Tristan nu numai că și-a pierdut soția într-un accident de mașină, ci și fiul de numai opt ani. Elisabeth știe că ea ar fi clacat dacă ar fi pierdut-o pe Emma, întrebându-se cum se poate ca acest bărbat misterios să facă față, cum mai poate respira?

Dar Tristan nu mai respira. O parte din el a murit odată cu Jamie și Charlie. De atunci a construit un zid în jurul lui, un scut din spatele căruia să pară nemilos, să pară un om rău, demn de ura celor din jur, ascunzând în spatele acestui scut toate durerile din trecutul lui. Dar el nu știa că în viața lui va apărea Elisabeth care va fi dornică să îl cunoască și să fie prietena lui. Bântuiți de aceiași demoni ai trecutului, Tristan nu știa că va ajunge să se deschidă în fața ei și că își va pune toată încrederea și dorința de a învăța din nou să trăiască, în femeia pe care tocmai a cunoscut-o.

Sufletele lor erau făcute țăndări dar bucățile distruse puteau fi lipite, lăsând în urmă doar cicatrici și amintiri. Dar pâna acolo este un drum lung, pe care cei doi nu știu dacă îl pot parcurge. Pentru a ajunge acolo, trebuie ca aceștia să își poată lua rămas-bun de la Jamie și Steven. Când relația lor amenința să se destrame, cel mai prețios lucru din viața lui Lizzie riscă să fie distrus iar teroarea trecutului pare să se repete. Vor sfida destinul sau se vor lăsa distruși iar? Inimile lor nu par capabile de a mai suporta o altă rană sfâșietoare...

Cartea asta a fost sfâșietoare. Mi-a frânt inima. Deși la început nu mă tenta așa mult și nu mă atrăgea absolut deloc coperta, o persoană foarte dragă mie m-a tot bătut la cap să o citesc așa că iată! De când am început să o citesc, am trecut prin fiecare pagină însoțită permanent de lacrimile mele și mi-am spus că o carte atât de profundă și de sfâșietoare poate fi scrisă de un autor care fie este foarte dar foarte talentat, fie care a trecut prin așa ceva. Mi s-a părut zguduitor să citesc scenele morții lui Steven, a lui Jamie și a lui Charlie și să asist la durerea și reacțiile lui Tristan și ale lui Elisabeth. Mă treceau fiori de fiecare dată când citeam o amintire din trecutul lor și vedeam că aceste personaje sunt distruse, că sufletul și inima lor sunt făcute țăndări.

Aerul Pasiunii m-a făcut să mă întreb dacă totul se va termina cu un final trist sau cu unul fericit. Cu totul diferită de o carte tipică din colecția Eroscop, aici accentul este pus pe suferință, pe durere, pe amintiri și pe trecut dar și pe iubire și încredere de care dau dovadă Tris și Lizzie. De la început de când am văzut atașamentul lui Tristan față de Zeus, cățelul lui, am știut că acesta se agăța de el, fiind singura ființă pe care o mai avea în viața lui. Atât Tristan cât și Elisabeth sunt atât de asemănători încât nu aș putea vorbi despre ei separat, ci numai ca un întreg.

Paginile acestei cărți sunt pline de secvențe lacrimogene care transmit atâta durere încât totul este sfâșietor, cred că acesta este cel mai potrivit cuvânt. Din punctul meu de vedere, Aerul Pasiunii a fost diferită față de orice carte din această colecție iar întâmplările din final sunt pline de suspans exact ca un film de acțiune. Nu m-am așteptat nicio clipă la tot ce au adus ultimele patruzeci de pagini și am fost impresionată cu adevărat de felul în care se încheie această poveste minunată.

Aerul Pasiunii merită citită cu o cutie întreagă de șervețele lângă, pentru că totul vă va impresiona pâna la lacrimi! 💗
Cartea este publicată în colecția Eroscop de la Editura Trei

O puteți achiziționa de pe Libris.ro