Advertisement

Responsive Advertisement

Recenzie-Jurnalul Unui Burlac II: Dragă Mihai de Mihai Bendeac

 


   Titlu: Jurnalul unui burlac. Conversații cu mama

   Autor: Mihai Bendeac

   Editura: Bookzone

   Nr. Pagini: 316

   Punctaj: 5⭐/5⭐

   Seria Jurnalul unui burlac:

   1) Jurnalul Unui Burlac. Conversații cu mama (recenzie)

   2) Jurnalul Unui Burlac II: Dragă Mihai 


,,Dacă toţi oamenii ar cunoaşte ce se întâmplă atunci când ești bun cu cei din jur, chiar și cei mai ticăloși ar deveni buni măcar din pur interes.”


   Întotdeauna când mă gândesc la Mihai Bendeac, realizez că acest om este o persoană cu care eu rezonez foarte mult. Are acel ceva, sclipirea aia de artist nebun care nu poate trăi fără a face ceea ce iubește. Și am înțeles deja de multă vreme că ceea ce iubește el e ceea ce îi consumă toată ființa și existența, lucrul care va ocupa mereu primul loc în viața lui. 

   Dar nu doar actoria și firea lui de artist mă fac să simt că rezonez foarte mult cu el, ci și felul în care privește lumea. Are el ceva...

   Probabil că dacă rândurile astea făceau parte dintr-o scrisoare, răspunsul lui ar fi început cu vreo ironie, ca o nucă în perete, așa cum a trântit-o de multe ori în răspunsurile din cartea asta. Și tocmai din acest motiv am citit cartea asta fără să o pot lăsa din mâini, la fel cum am făcut și cu primul volum. 

   Știe să fie profund când e cazul, serios și empatic, dar și când se strecoară charisma aia a lui printre rânduri, nu te poți abține să nu râzi. Eu sunt un om care nu râde la multe lucruri, e nevoie de un umor foarte fin ca să izbucnesc în râs. Atunci când e vorba de un filmuleț, o poză, o carte, fără să fie vorba de interacțiune umană, fără să am omul în față, să îi aud tonul vocii care adaugă o alta notă ecuației, îmi e greu să râd dacă nu e ceva foarte bun. 

   Și uite așa m-am trezit râzând cu voce tare prin casă, citind răspunsurile lui Mihai. Omul ăsta e cu capul (în cel mai dulce sens), iar asta cred că e perfect. 

   Sunt convinsă că, așa cum a spus, majoritatea scrisorilor pe care le-a primit au fost deprimante, așa cum au fost și câteva pe care a ales să le publice, însă faptul că a ales deopotrivă atâtea de care s-a legat cu atâta umor, a făcut ca a doua parte din Jurnalul unui burlac să fie o lectură la fel de delicioasă ca și primul volum. Deși cred că de data asta am râs mai mult, pentru că primul volum avea mult mai multe capitole înduioșătoare. Cum am spus și în prima recenzie, cred că doar Mihai Bendeac ar putea vorbi despre glume cu diverse conotații și despre subiecte profunde, ca peste două pagini să o dea de gard cu ceva care să te facă să râzi cu lacrimi. 

   Mihai Bendeac e caracterizat de magie, paranormal, bizar și cred că ar mai putea scrie nenumărate volume care să le urmeze pe acestea două, ATENȚIE...fără ca noi să ne plictisim! 

   Ca și prima oară, a fost fascinant că după atâţia ani, după ce am urmărit atâtea scenete, piese, videoclipuri, interviuri cu Mihai, în majoritatea secventelor din carte îmi erau întipărite în minte mimica, tonul și gesturile lui. 

   Cred că el e un om pe care l-ai putea asculta ore în șir fără să te plictisești și nu pentru că te aștepți că vei râde pentru că e Mihai Bendeac (lucru puțin cam obositor pentru cineva să fie mereu sufletul unui grup care se așteaptă ca el să fie tocmai asta, dacă mă întrebați pe mine), ci pentru că este, din punctul meu de vedere, unul dintre cei mai inteligenți oameni din spațiul public. 

   E greu să nu îl iubești, e greu să nu îl admiri, iar gestul său din spatele acestor cărți fac aceste lucruri imposibile. Îl admir dintotdeauna, iar acum, după aceste două cărți, îl admir încă puțin mai mult. 

   Ce aș mai putea spune? Cred că mai multe am spus în prima recenzie, însă nu puteam să las acest volum fără o recenzie. Sper doar să cumpărați și voi Jurnalul unui burlac. Faci o faptă bună și te mai alegi și cu o porție de râs. Eu cred că merită. 

   Mulțumesc că mi-ați citit recenzia, dragilor, vă doresc lecturi magice! Nu uitați să aduceți lumii puțină magie comandând cartea lui Mihai! 


Semnat, Ruxandra de la Angels From Books 


,,Viata este (și) un spectacol! Mai ales pentru unul ca mine.”

Cartea este publicată și o puteți găsi la editura Bookzone.
Toate încasările pe care Mihai Bendeac le primește din vânzarea cărții sunt rezervate integral pentru scopuri caritabile (construirea unui nou corp de spital pentru copiii și adolescenții de la Alexandru Obregia).

Bookstagram-ul meu unde puteți găsi pozele pe care le fac, desene, reacții, unboxing-uri și multe altele: @angelsfrombooks

Lectură plăcută, dragilor! 😊

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii