Advertisement

Responsive Advertisement

Recenzie-Și dacă aș mai trăi o dată de Marc Levy

   Titlu: Și dacă aș mai trăi o dată 

   Autor: Marc Levy 

   Editura: Trei 

   Nr. Pagini: 345

   Traducere: Marie-Jeanne Vasiloiu

   Punctaj: 3.5⭐/5⭐ 


,,Și dacă aș mai trăi o dată.. a notat Andrew pe pagina de gardă a carnetului său...Cine n-a visat vreodată la o asemenea eventualitate? Sa-ţi îndrepţi greșelile, să reușești acolo unde ai eșuat. Viaţa era pe cale de a-i oferi o a doua șansă."


   Andrew Stilman este ziarist la New York Times, acolo unde își trăiește visul vieții sale. Însă din visul său face parte și Valerie, iubita sa din adolescență pe care o regăsește acum, după atâția ani și care îl vrăjește la fel ca atunci, când erau doi tineri, aproape doi copii. 

   Andrew și Valerie reiau relația și trăiesc cea mai frumoasă poveste de iubire, până când Andrew calcă strâmb și distruge totul, chiar în ziua nunții lor. Ce simplu poți distruge o iubire în moduri iremediabile care pot duce la un dezastru!

   Articolele de la muncă, ancheta asupra unui subiect de la ziar, emoțiile și schimbarea l-au acaparat pe Andrew, iar acesta înțelege că a greșit. În drum spre soția sa, hotărât să repare lucrurile, când merge de-a lungul Râului Hudson, cineva îl atacă pe Andrew.

   Pe data de 9 iulie 2012, Andrew este atacat. Acesta simte cum viața se scurge din el în balta de sânge în care zace, gândindu-se la soția sa și la motivul pentru care cineva i-ar dori lui moartea. De ce l-ar fi atacat cineva tocmai pe el? 

   Numai că Andrew primește a doua șansă și se trezește brusc pe 9 mai 2012, cu două luni înaintea atacului, cu două luni înainte de a distruge totul. Andrew primește a doua șansă, dar are doar șaizeci de zile la dispoziție pentru a afla cine este agresorul său.

   Acum Andrew știe că poate schimba greșelile pe care le-a făcut. Dar oare poate el schimba cursul lucrurilor încât să nu afecteze întregul viitor? Căutând niște aliați care să îl ajute să investigheze și care să îl creadă, Andrew realizează cât de puternică a fost dorința lui. ,,Și dacă aș mai trăi o dată...”, gândise el, iar acum tocmai asta se întâmplă. Dar va profita el de a doua șansă sau va face aceleași greșeli care îi vor aduce sfârșitul? 

   Am spus de multe ori cât de mult îmi place stilul de scriere al lui Levy și cât am iubit cărțile lui, motiv pentru care mă așteptam ca și această poveste să fie una care să îmi ajungă la suflet. Și așa s-a și întâmplat, până într-un punct. Am început această carte și, spre deosebire de felul în care aleg lecturile mele de obicei, de această dată am citit sinopsisul și mi-a plăcut tare mult cum suna. Povestea avea potențial și știam că îmi va plăcea.

   Așa a și fost. Am iubit prima jumătate a cărții și am asociat foarte mult stilul de scriere cu cel al lui Musso. Am citit cu un suspans uriaș povestea lui Andrew Stilman și m-am îndrăgostit de acest personaj, de viața lui și aș fi putut jura că va fi o carte superbă.

   Până într-un punct, până când am ajuns la a doua jumătate a cărții, când a început o întreagă anchetă care nu își avea rostul în această carte. Deja citeam fiecare capitol tot mai greu, însă îmi doream ca finalul să salveze totul.

   Ceea ce nu știam era că finalul nu este unul concret. Mi s-a părut că Levy și-a pierdut inspirația și ne-a servit un final care să îl scutească din a mai scrie la această poveste. Visam la un cu totul alt sfârșit și speram ca acesta să salveze povestea și, deși înțeleg intenția lui Levy, eu visam la cu totul altceva. Se pare că acesta este primul titlu de-al lui Marc Levy care m-a dezamăgit și sper că va fi și singurul, pentru că îmi place mult prea mult felul în care scrie. Se spune că fiecare scriitor are câte o scăpare cu un titlu mai puțin reușit și îmi place să cred că acesta este în cazul lui acel titlu.

   Știți că mereu vă amintesc că noi, cititorii, suntem diferiți, iar din acest motiv vă recomand această poveste, vă recomand cărțile lui Levy și sper să vă placă și să vă cucerească! Deși de data asta nu a fost o lectură prea fericită, Marc Levy este un scriitor de excepție și merită să îi dați o șansă. (Numai să începeți cu alt titlu în afară de acesta😅).Până la următoarea recenzie vă doresc lecturi magice, dragilor!

Bookstagram-ul meu unde puteți găsi pozele pe care le fac, desene, reacții, unboxing-uri și multe altele: @angelsfrombooks

Găsiți toate cărțile scrise de Marc Levy la Editura Trei.
  Le puteți achiziționa de pe site-ul editurii sau de pe CartepediaLibrex și Libris

Lectură plăcută, dragilor! 😚

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii