Advertisement

Responsive Advertisement

Recenzie-Suflete pereche de Cecelia Ahern

   Titlu: Suflete pereche


   Autor: Cecelia Ahern


   Editura: All


   Nr. Pagini: 535


   Traducere: Marilena Iovu


   Punctaj: 5⭐/5⭐


   ,,Sufletele pereche sunt în stare să se găsească unul pe celălalt.”


   Rosie și Alex sunt cei mai buni prieteni dintotdeauna. Încă de când aveau cinci ani, încă de când stăteau în aceeași bancă, încă de când pășeau în această lume împreună, fără să le pese că o fată și un băiat sunt cei mai buni prieteni.

   Când Alex s-a mutat la Boston, prietenia lor a părut să se clatine, însă nimic nu a intervenit în relația lor. Dar ceva le-a schimbat viața pentru totdeauna în seara Balului de absolvire de la liceu. Alex ar fi trebuit să fie acolo cu ea, însă avionul lui nu a mai ajuns. Iar dacă Alex ar fi ajuns, poate că Rosie nu ar fi băut peste măsură și poate că nu ar fi rămas însărcinată la doar optsprezece ani.

   Dar Alex nu a ajuns, iar toate acestea s-au întâmplat cu Rosie, cu fata pe care Alex a protejat-o încă de cand erau copii, cu cea care în ochii lui încă este același copil de când aveau cinci ani. Numai că acum Rosie va avea un bebeluș la rândul ei.


   Iar acest bebeluș va deveni întreaga ei lume, deși întreaga ei lume trebuia să fie Alex și planurile lor. Ar fi trebuit să meargă la facultate împreună, ar fi trebuit să zboare peste mări și oceane și să trăiască viața de adolescenți.

   Acum Alex poate face toate aceste lucruri, în timp ce Rosie va fi o mamă singură și tânără. Așa că Alex pleacă în America la facultatea de medicină, iar visul său de a deveni cardiolog este tot mai aproape. Anii trec, iar viețile lor merg mai departe, deși atât de diferite.

   "Meriţi pe cineva care te iubeşte din tot sufletul, cineva care se gândește mereu la tine, cineva care-și petrece fiecare minut al fiecărei zile întrebându-se ce faci, unde și cu cine ești, dacă te simţi bine. Ai nevoie de cineva care te ajute să-ţi implineşti visurile care te poate proteja de temerile tale. Ai nevoie de cineva care să te trateze cu respect, să iubească fiecare părticică din tine, in special izbucnirile tale. Ar trebui să fii cu cineva care sa te poată face fericită, cu adevărat fericită, atât de fericită încat să simți că zbori. Cineva care ar fi trebuit să profite de şansa de a fi cu tine în urmă cu mulţi ani în loc să fie înspăimântat și să-i fie prea teamă pentru a încerca."


   Cu toate acestea, Alex și Rosie rămân cei mai buni prieteni în toți acești ani. An de an, scrisorile, mesajele și mail-urile curg între ei, până când totul se transformă în zeci de ani care trec peste prietenia lor. Însă în tot acest timp, când fiecare își construiește o viață, între ei rămân lucruri nespuse, sentimentele și mici tăceri prețioase...

   Este oare posibil ca două suflete pereche să se întâlnească și să se iubească atât de mult, dar viața să îi poarte pe drumuri care îi despart? E oare posibil ca două suflete pereche să fie aduse împreună pentru ca destinul să li se împotrivească? 

   ,,Oricum, în concluzie (știu, știu, dar trebuie să-ți spun asta) nu vreau să fiu persoana aceea de care uiţi atât de uşor, atât de importantă, atât de deosebită, şi atât de apreciată cândva, iar după ani de zile doar o imagine vagă și o amintire. Vreau ca noi să fim cei mai buni prieteni pentru totdeauna, Alex."

   Verișoara mea mi-a recomandat această carte în urmă cu aproape opt ani! Da, da, în urmă cu enorm de mult timp. De ce am amânat-o până acum? Habar nu am! Mereu au fost apariții noi, altele și altele, iar eu am înțeles în cele din urmă că tocmai acele cărți pe care le amân atât de mult ajung mereu să fie cele mai bune lecturi ever!

   Așa am pățit și cu Suflete pereche, o carte despre care nu îmi ajung cuvintele frumoase și laudele. Suflete pereche este acel gen de lectură care te prinde și nu îți mai dă drumul! Am citit aproape șase ore continuu și am terminat-o pe toată într-o singură zi. Atât de mult m-a prins și atât de frumoasă a fost această carte!

   Știam deja că Cecelia Ahern are darul de a ne smulge inimile din piept și mă așteptam ca și această poveste să îmi rupă inima. Nu este o carte tristă, nu am simțit genul acela de suferință ca la P. S. Te iubesc, însă am simțit continuu o greutate pe inimă, și mi s-a rupt sufletul citind despre viața și destinul lui Rosie și Alex.

   A fost agonizant, iar acesta este cuvântul potrivit, să știți! A fost o agonie să citesc despre toate obstacolele, problemele și suferințele care au stat în calea iubirii lor ATÂT DE MULT! Nu am mai simțit de multă vreme nevoia să dau cu o carte de toți pereții! A fost minunat de agonizant, a fost o lectură care mi-a mângâiat sufletul și inima!

   Am lăcrimat, însă într-un procent mai mare de cincizeci la sută din carte, cred, am citit cu piele de gâină. Povestea asta s-a jucat cu sentimentele mele, cu nervii mei, cu inima mea, iar acest lucru a fost absolut minunat! M-am îndrăgostit de Rosie și Alex, iar această carte este de departe una dintre cele mai bune lecturi ale acestui an!

   Ceea ce m-a impresionat și mai mult a fost să asist la întreaga viață a unor personaje, realizând cât de scurtă este, de fapt, o viață. M-am gândit la situațiile similare pe care sunt convinsă că le-au trăit atâtea suflete pereche și am rămas impresionată de puterea pe care o poate avea iubirea. Cecelia m-a învățat încă o dată puterea acelui Carpe Diem drag al meu și tot ce știu este că povestea lui Rosie și a lui Alex va rămâne cu mine pentru totdeauna.

   Dacă aveți un suflet pereche, dacă l-ați găsit sau dacă știți că este acolo, undeva, această carte este pentru voi. Este o emoționantă poveste de iubire care pe mine m-a ținut ca pe ace până la ultima pagină. Nu am cuvinte îndeajuns de frumoase ca să pot recomanda această carte cum ar trebui. Doar oferiți-i o șansă și lăsați-vă purtați de Cecelia și de personajele ei dragi! Până data viitoare, vă doresc lecturi pline de magie, dragilor!


Bookstagram-ul meu unde puteți găsi pozele pe care le fac, desene, reacții, unboxing-uri și multe altele: @angelsfrombooks

Cărțile scrise de Cecelia Ahern sunt publicate la Editura All
    le puteți achiziționa de pe site-ul editurii sau de pe CartepediaLibrex și Libris
Lectură plăcută, dragilor! :)

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii