Advertisement

Responsive Advertisement

Recenzie-The History of the Kings of Britain by Geoffrey of Monmouth

   Titlu: The History of the Kings of Britain


   Autor: Geoffrey of Monmouth


   Editura: Penguin Books 


   Nr. Pagini: 384


   Punctaj: 5⭐/5⭐


   “For whosoever seeks to snatch away from another those things that be his own, deserves to lose his own through him who he seeks to wrong.”


   După ce am terminat serialul Aventurile lui Merlin încă o dată, dragostea mea pentru legendele Arthuriene a devenit o obsesie pentru mine, având în vedere cât de minunat a fost întregul serial.

 

   Așa că m-am informat și am căutat prima carte în care s-a vorbit vreodată despre legenda Regelui Arthur, fiind curioasă cine a spus-o pentru prima oară în literatură. Așa am ajuns la The History of the Kings of Britain de Geoffrey of Monmouth, o carte care a fost scrisă pentru prima oară între anii 1135 și 1139 de cel pe al cărui nume probabil îl știați deja.

 

   History of the Kings of Britain, sau Historia regum Britanniae, așa cum era numele ei original în limba latină, este o carte care spune povestea tuturor regilor care au urcat la tronul Britaniei până în anul 1139.

 


   De la Romulus și Remus, la Regina din Sheba, Războiul Troian, Dacia și Roma, celebrul Iulius Cezar, de la Albion, Avalon și Merlin și până la Regele Arthur și Uther Pendragon, aceste povești celebre se află aici, în cartea pe care Geoffrey a scris-o acum atât de multă vreme, dar care încă se reeditează și se găsește în toate librăriile chiar și în zilele noastre

 

   Făcând parte dintre clasici, Geoffrey a scris nu doar o dată despre legendele Arthuriene, iar poveștile sale au fost o inspirație pentru toți scriitori care au venit după și au folosit cartea sa ca punct de plecare pentru serii întregi ce au la baza legendele renumitului rege care a fost destinul unui vrăjitor.

 

   Cartea de față este extraordinar de frumoasă, de bine scrisă și chiar magică. Deși nu este o carte cu dialog, cel puțin nu atât de mult cât există de obicei într-o carte de ficțiune sau chiar non-ficțiune, toate informațiile ce se regăsesc în ea sunt foarte prețioase!

 


   Luând fiecare rege în parte, Geoffrey îi spune povestea, până la momentul morții fiecăruia și până la domnia viitoare, dând naștere a zeci de legende. Este de admirat faptul că autorul a vorbit despre Arthur ca un rege care a existat la tronul Britaniei cu adevărat, făcând ca legenda să devină realitate. Până la urmă, dacă nu ar fi, nu s-ar povesti, iar eu cred că toate legendele au un sâmbure de adevăr în spate.

 

   Scrisă așa cum te aștepți să fie o carte a unul clasic, The History of the Kings of Britain vine ca o surpriză pentru sufletele cititorilor curioși de istorie și de trecut. Cartea este atât de fascinantă și deține atâtea informații importante încât sunt convinsă că voi căuta și alte cărți scrise de Geoffrey.

 

   Rând pe rând, domniile regilor încep și iau sfârșit până la momentul când Regele Arthur intră în scenă, la fel de nobil și de curajos și, evident, puțin arogant, așa cum îl cunoaștem cu toții. În final, tot ce putem gândi este că această carte nu este atât de lungă pe cât ne-am dori să fie.

 

   Pentru că cine s-ar putea sătura vreodată de Regele Arthur și de întregile povești despre domniile celebre ale regilor de dinainte și de după acesta? Cine s-ar putea sătura de magie și de istorie?


 

   Cartea asta a fost exact opusul așteptărilor mele, iar pentru asta sunt atât, dar atât de fericită. În primul an de facultate la Litere am primit de citit de la Geoffrey o carte care mi s-a părut complicată și mi-era teamă ca aceasta să nu mă plictisească.

 

   Cât de greșit, câte preconcepții pentru o carte atât de frumoasă! Am fost vrăjită și atrasă în urmă cu zece secole, atunci când toți acești regi își urmau domniile. Am fost atrasă într-o lume crudă, plină de lupte sângeroase, dar această lume are o încărcătură istorică atât de mare și de specială!

 

   Să citești o carte care a dat naștere legendelor și poveștilor celebre este aproape o onoare. Să citesc History of the kings of Britain a fost o experiență inedită care m-a inițiat în lumea scrisă a legendelor Arthuriene.

 

   Deși cele două sute și câteva pagini sunt pline de povestiri și descrieri, acestea au fost mai fascinante decât orice dialog care putea apărea aici. Nu există cuvinte care să îmi exprime bucuria și mândria mea față de faptul că am reușit să citesc această care.

 

   Clasicii sunt mereu un subiect sensibil, pentru că există doar două variante: îți plac sau nu. Se pare că există o șansă foarte mare ca eu să mă îndrept către prima variantă. Am adorat cartea, sunt fericită că am citit-o și abia aștept să citesc și alte cărți de ale lui Geoffrey, cât și alte cărți care au la bază povestea lui Merlin și a lui Arthur.

 

   Până atunci și până data viitoare, până la următorul articol pe care îl voi posta, nu uitați să trăiți magic și să citiți cărți cel puțin la fel de magice, dragilor!



Bookstagram-ul meu unde puteți găsi pozele pe care le fac, desene, reacții, unboxing-uri și multe altele: @angelsfrombooks

Găsiți cărțile scrise de Geoffrey la Editura Penguin Books.
Puteți achiziționa The History of the Kings of Britain de pe site-ul editurii, de pe CartepediaLibrex și Libris


Lectură plăcută, dragilor! :)

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii