Advertisement

Responsive Advertisement

Recenzie-Malakai II de A. Stephanie

   Titlu: Malakai II


   Autor: A. Stephanie


   Editura: Bookzone


   Nr. Pagini: 222


   Punctaj: 3.9/5


   Seria Malakai:

   1) Malakai I (recenzie)

   2) Malakai II


   ,,Nu vreau. Nu vreau să mă scufund în Malakai, pentru că exact asta am impresia că fac acum. Că mă scufund și mă înec, și incep să realizez cât de nesănătoasă e toată treaba asta, doar că deja e prea târziu. Eu m-am băgat în asta. Eu mi-am dorit asta.”


   După ce Malakai se schimbă încă o dată la fel ca o furtună, când calmul de după se instalează în sufletul lui, este pregătit să îi explice totul și celei care i-a fost alături în tot acest timp, celei care se întreabă de fiecare dată ce este în neregulă cu el.

   După cel mai groaznic moment al vieții sale, Malakai a descoperit că suferă de o boală care face ca schimbările lui de comportament să fie bruște și involuntare, mai ales dacă acesta nu își ia pastilele și nu își urmează tratamentul.

   ,,-Se poate trata?

 Malakai își desprinde mâna de a mea.

-Mh… simptomele se pot ameliora. Cu terapie și medicamente pentru anti-tot ce vrei tu, râde sec. Antidepresive, antipsihotice. Dar nu știu dacă o să fiu vreodată bine, Anna. Ăsta e adevărul. Pot să răbufnesc în următoarele cinci secunde.”



   După ce află despre boala lui, Hannah nu poate să nu se întrebe cum ar fi fost totul dacă Malakai era un tip normal. Poate că nu ar fi trebuit să se lupte cu crizele lui suicidale și nu ar fi trebuit să asiste la toate episoadele lui de schimbări comportamentale care îi frâng inima de fiecare dată.

   Cu fiecare cuvânt aruncat de Malakai în pragul furiei, inima ei mai încasează câte o lovitură, conștientă că nu îl poate abandona, conștientă că deși este defect, deși este rău și toxic, deși s-ar putea să nu fie bine niciodată, ea îl iubește.

   Dar dacă iubirea nu este de ajuns pentru Malakai?


      Malakai este conștient că nu se poate schimba și că o poate răni pe Hannah în orice moment, dar ea știe că el nu trebuie să își ceară scuze pentru ceea ce e. Tot ce trebuie să facă este să îl accepte așa cum e și să își trăiască viața ca un cuplu normal.

   Iar în normalitatea lor, printre crizele lui Malakai și lacrimile ei, Alek o asigură că ea este ancora lui Malakai, ea este cea care îl ține pe linia de plutire, chiar dacă acesta are și acum momente când crede că nu îl iubește.

   Cum l-ar putea convinge și ce ar putea să facă pentru a-i dovedi acest lucru unui om instabil, unui om defect?


   Astfel, fiecare zi se încheie cu o promisiune, iar ea devine motivul pentru care Malakai trăiește. Însă fiecare poveste trebuie să aibă un sfârșit, iar al lor este departe de a fi unul fericit, pentru că atunci când cineva îi bagă ceva lui Malakai în minte, fie că este sau nu o minciună, Hannah nu mai poate schimba nimic.

   ,,Uneori am impresia că lucrurile devin din ce în ce mai rele, recunosc.

 Alek îmi susține privirea pentru câteva secunde. Mă foiesc pe scaun.

-Și o să fie zile în care o să devină și mai rele, zâmbește aproape trist.

 -Ăsta da mod de a-mi ridica moralul.

-Vreau doar să știi că realitatea nu e frumoasă. Oricum, nu a lui Malakai.”


   Dar nici realitatea ei nu este frumoasă, pentru că se pare că povestea lor a fost scrisă pentru a se sfârși tragic, însă nimeni nu se aștepta la acest deznodământ.



   Tot ce îi rămâne de făcut este să plece, iar Alek îi este alături și o susține. Se pare că Malakai nu poate fi salvat, sau cel puțin, nu poate fi salvat de ea, iar asta este în regulă, însă finalul poveștii lor se apropie și nimeni nu s-ar și așteptat la ceea ce avea să se întâmple.

   Malakai și Hannah nu au fost sortiți să fie împreună, însă ea a fost o licărire de speranță pentru el, iar după atâta timp, când Malakai vrea să îi mulțumească, înțelegem cât de nedreaptă poate fi viața uneori. Iar cu Hannah și Malakai, viața nu a fost deloc blândă.

   Mă așteptam ca acest volum să fie mai bun, dar nu mă așteptam la semi-dezamăgirea pe care am simțit-o la final, tocmai pentru că mă așteptam ca această carte să îmi rupă sufletul, să fie emoționantă, să mă facă să lăcrimez, dar nimic dintre toate astea nu s-a întâmplat.

   În acest volum am înțeles totul, iar povestea dintre Malakai și Hannah s-a schimbat. Pot spune că este una dintre cărțile bune scrise de autori români, gândindu-mă la ce autori am întâlnit până acum. Problema cred că este că am citit această serie mult prea târziu.

   Malakai mi-ar fi plăcut mult mai mult dacă ar fi apărut în viața mea când eram la începutul drumului meu de cititor, atunci când suntem impresionabili, atunci când lecturile simple ne fascinează și devin preferatele noastre. Însă, acum, după atatea romance-uri citite, mai ales după A thousand boy kisses, nu am cum să fiu zguduită de Malakai.

   Povestea a fost una drăguță, personajele au fost interesante, iar de Malakai mi-a plăcut mult, cu toate problemele lui și cu toate ieșirile sale. L-am înțeles și mi-a plăcut mult atât de el, cât și de Alekzandre, motiv pentru care sunt curioasă și de acea serie!

   Cred că oricine poate încerca să citească romanele scrise de A. Stephanie, tocmai pentru că părerile sunt atât de diferite, iar pentru voi, Malakai se poate transforma într-o serie preferată. Pentru mine au fost două lecturi ușoare și drăguțe, chiar dacă finalul m-a întristat și m-a dus cu gândul la Poppy și Rune din A thousand boy kisses. La naiba cu borcanele drăguțe!

   Nu uitați să citiți tot ce vă pică în mână, iar până data viitoare, să aveți parte de lecturi magice și să vă bucurați de toamnă, dragii mei!
  

Cele două volume din Malakai, cât și restul cărților scrise de A. Stephanie sunt publicate la editura Bookzone.
Le puteți achiziționa de pe site-ul editurii.
Lectură plăcută, dragilor! :)

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii