Advertisement

Responsive Advertisement

Recenzie-Batman.The Killing Joke by Alan Moore

   Titlu: Batman.The Killing Joke


   Autor: Alan Moore


   Artist: Brian Bolland


   Nr. Pagini: 67


   Publicată de DC Comics în limba engleză


   Punctaj: 5/5


   SMILE!


      Joker este cel mai complex și cel mai de temut dușman al lui Batman. El tocmai a scăpat din azilul Arkham și se folosește de comisarul Jim Gordon și de fiica sa, Barbara, pentru a dovedi tuturor adevărul lui, convingerea lui nebunească.

   O zi proastă poate fi singura care îi separă pe oamenii nebuni de cei sănătoși mintal. Iar Joker este gata să își aleagă victimele și să le aducă în pragul demenței.

   Este gata să îi facă pe toți la fel ca el.


   Dar Batman este acolo să salveze ziua, să salveze lumea, să îi scape de cel mai nebun dintre nebuni. Și totuși, de ce el? De ce între el și Joker trebuie să existe o ură nestăpânită încă dintotdeauna? De ce oare?

   Va afla Batman răspunsul la o întrebare pe care și-o pune de mult prea mult timp încoace?
   

   Printre secvențe delirante, printre pretinse amintiri dureroase, ne este prezentată povestea lui Joker, un om cu probleme psihice care suferă de o boală bizară: râde. Râde în orice circumstanțe, în ipostazele în care un om sănătos psihic nu ar fi amuzat. Râde la durere, la tristețe și la tortura altor oameni.

   Emoțiile negative îl amuză și îi fac o deosebită plăcere atunci când le simte și când le provoacă. Și de asemenea, nu poate înțelege de ce restul oamenilor nu fac la fel ca el.



   Iar într-un mod ironic, povestea se termină cu o glumă. Finalul aduce cu el ceva bizar, interpretabil și fascinant. Cum pot sfârși două persoane atât de diferite? Un maniac, un criminar, un om bolnav ce iubește suferința celorlalți dar totuși, foarte inteligent și un super-erou care salvează viețile nevinovaților.

   Batman și Joker, două personaje, o poveste și o mulțime de aventuri aparte, dinamice și periculoase. Dar puteți face un singur lucru în fața pericolului-Zâmbiți!
   De curând mi-am redescoperit dragostea pentru filmele Marvel și, deși știu că DC mereu a fost considerat ca fiind inferior universului Marvel, eu mereu l-am îndrăgit pe Batman și pe eroii din desene. Și cum aș fi putut să echilibrez balanța? Am rămas cu filmele Marvel dar am ales comics-urile de la DC!

   Și nu pot să cred ce decizie bună a fost. Am fost ca un copil în ziua de Crăciun în momentul în care banda desenată a ajuns de la librărie. Am citit-o pe nerăsuflate, deși îmi propusesem să o citesc încet și să o savurez. Totuși, am savurat-o...la foc automat.

   Nu este prima bandă desenată pe care o citesc dar este prima într-o ediție atât de frumoasă și este prima pe care o citesc după foarte mult timp. Cred că ultimele au fost cele cu Tom și Jerry iar pe acelea le-am citit în copilărie.

   Brian Bolland a realizat minunat animațiile care sunt tipice unei benzi și care îți pun imaginația la încercare gândindu-te cum funcționează filmele făcute pe baza comics-urilor.

   Evident că nu am putut să nu caut secvențe dar, revenind la scriera lui Alan Moore, m-am simțit ca un copil și totuși nu este o asemănare potrivită. Nu cred că mi-ar fi plăcut o astfel de ,,violență” când eram mică. De asta am rămas la Tom și Jerry.

   Dar acum că dragostea mea pentru eroi a revenit, presimt că vor urma multe benzi desenate care vor apărea pe rafturile mele...Și presimt că cele mai multe vor fi cu Batman!


   Găsiți comics-urile de la DC pe site-ul librăriei Cărturești
   O puteți achiziționa de acolo  cât și de pe Cartepedia și Libris
Lectură plăcută, dragilor! :)












Trimiteți un comentariu

0 Comentarii