Advertisement

Responsive Advertisement

Recenzie-Toate Luminițele de Jamie McGuire


   Titlu: Toate Luminițele

   Autor: Jamie McGuire

   Editura: Trei

   Nr. Pagini: 509

   Traducere: Raluca Furtună

   Punctaj: 5/5


   Când Elliott Youngblood a întâlnit-o pe Catherine Elisabeth Calhoun, după câțiva ani în care a urmărit-o cu vechiul lui aparat foto, ei erau doar doi copii iar legătura ce s-a format între ei era una inocentă și sinceră. Dar după o vară întreagă petrecută împreună, Elliott este smuls de lângă ea chiar de mama lui, în cel mai dificil moment din viața ei, când aceasta își pierde tatăl. În ciuda încercărilor lui de a se întoarce în Oak Creek, părinții lui l-au împiedicat, fiind siguri de pericolul din acel oraș și de influențele familiei Calhoun. Dar, doi ani mai târziu, Elliott își ține promisiunea și se întoarce la cea mai frumoasă fată pe care a văzut-o vreodată, la cea mai bună prietenă a lui.

   Dar Catherine nu mai era aceeași fată pe care el o părăsise cu doi ani în urmă. Odată cu tatăl ei, a murit și o parte din sufletul ei iar femeia puternică în care s-a transformat poartă pe umeri o povară ce reprezintă mai mult decât poate ea să ducă. Casa lor, transformată în pensiunea Juniper, dorință a mamei sale, ascunde aspecte întunecate și reprezintă cheia pusă asupra libertății lui Catherine. Dar Elliott nu se dă bătut și încearcă să obțină iertarea ei, fiind sigur că ea este femeia pe care o iubește. Condițiile lui Catherine sunt simple: nu are voie să pună întrebări despre Juniper și nu are voie să intre în Juniper. 

   Elliott acceptă orice condiție pentru a putea fi parte din viața ei. Cu toate astea, Catherine nu înțelege cum el, vedeta echipei de fotbal a școlii, iubit de toată lumea, poate să o iubească pe ea. Dar el are grijă să îi arate în fiecare secundă cât de mare este dragostea lui, și-a promis să o protejeze cu orice preț și să nu o mai abandoneze niciodată.

   Dar  promisiunea unui viitor era greu de ținut pentru Catherine, a cărei libertate era legată de Juniper. Dragostea pentru Elliott creștea pe zi ce trece iar barierele ei erau dărâmate una câte una. În adâncul sufletului ei știa că ziua în care el va pleca se apropie și că ea va rămâne pe veci cea care stă la baza pensiunii mamei ei.


   Când Catherine îl iartă iar fericirea pare să aterizeze și în viața lor, în Oak Creek are loc o crimă iar dragostea lui Elliott pentru Catherine îl transformă pe acesta în principalul suspect. Tot ce au construit atârnă de un fir de ață iar viitorul care părea în sfârșit posibil, pare tot mai departe acum. În încercările prin care trec, iubirea lor nu slăbește nici măcar o secundă. Încrederea, dragostea și protecția lui Elliott sunt singurele luminițe din viața lui Catherine, dar ce este de făcut când secretul ei pare să le îngreuneze situația? Catherine ajunge în postura în care trebuie să aleagă între sentimentele pentru Elliott sau a-și trăda familia. Prinsă între două alegeri, Catherine descoperă un lucru șocant iar Elliott știe că secretul lui Catherine este singurul care le mai decide acum viitorul. Dar de unde poate ști ea care este alegerea corectă?


   Când am început să citesc Toate Luminițele, ca și la Verity, nu știam genul poveștii ( unul dintre surprizele de a nu căuta genul unei cărți nic măcar o dată). Pe tot parcursul volumului știam că starea mea nu se potrivește cu povestea, deși anticipam că se va întâmpla ceva bizar sau șocant în curând. Am crezut că Jamie McGuire a scris o altă poveste de dragoste, una roz, bazată pe certuri, împăcări, etcetera. Nu bănuiam semnificația titlului și nici secretele din spatele sinistrului Juniper.

   Doi copii, o dragoste inocentă și o legătură puternica. Cine s-ar fi așteptat la un final șocant? EU NU! Mi-a plăcut atât de mult, mi-a plăcut la nebunie această carte și întorsătura de situație din final. Mi-a plăcut de Elliott și am adorat felul în care se comporta cu Catherine. Pentru ea am simțit o continuă compasiune și milă, nefiind capabilă să ignor durerea și suferința acestui personaj.

   Ce-i drept, am anticipat jumătate din adevărul din final dar nu mă așteptam în niciun caz la o întărsătură de situație așa uriașă. Toate Luminițele m-a surprins plăcut și mi-a intrat la suflet, deși nu mă așteptam la asta. Fusesem puțin dezamăgită de începutul volumului dar nu mă așteptam ca la final să fie atât de frumos! Cum am mai spus, cărțile lui Jamie McGuire sunt minunate iar dacă nu ați citit nimic scris de aceasta, acum aveți ocazia!


   Cărțile ei sunt publicate la Editura Trei și le puteți achiziționa de pe site-ul editurii 

   Sau de pe Libris.ro
   Lectură plăcută, dragilor! :)






Trimiteți un comentariu

0 Comentarii