Advertisement

Responsive Advertisement

Recenzie-Defecți de Cecelia Ahern

   Titlu: Defecți


   Autor: Cecelia Ahern


   Editura: All


   Nr. Pagini: 414


   Traducere: Daniel Clinci


   Punctaj: 5/5


   Seria Flawed:

   1) Defecți

   2) Perfecți (recenzie)


   ,,Ca să fiu sinceră cu mine însămi, voi fi declarată Defectă.”


   Lumea în care trăiește Celestine North este cât se poate de defectă, însă ea este perfecțiunea din această lume distrusă. Este fiica perfectă, este o elevă de nota zece și este iubita lui Art Crevan, fiul judecătorului Crevan care face parte din Ghildă. Avem în față o lume distopică, unde există Defecți. 


   Pentru fiecare decizie greșită, pentru fiecare alegere condamnabilă, oamenii din această țară sunt declarați Defecți și, prin urmare, litera D le este însemnată cu fierul încins pe locuri diferite ale corpului. Un grup de judecători din care face parte și Crevan dau sentința oamenilor în așa zisa Zi a numirii. Însă de fiecare dată, verdictul este același "vinovat"


   Lumea este plină de Defecți care își poartă semnele, mai mult sau mai puțin la vedere. Tâmpla este pentru deciziile greșite, limba pentru minciună, palma dreaptă pentru furt, pieptul, în dreptul inimii, pentru lipsa loialității față de Ghildă și talpa dreaptă pentru încălcarea regulilor societății. Defecții trăiesc după un program strict, au locuri speciale în autobuz, au cimitire dedicate lor, au raioane speciale în supermarket, au diete stricte, sunt discriminați și aproape toată lumea îi urăște. Sunt ca niște deținuți care umblă pe străzi.



   Celestine nu acordă o importanță așa mare acestei lumi, nu până când este pusă în situația de a alege. Așa ajunge să încalce Celestine una dintre regulile societății defecte în care trăiește. "Nu ajuta un Defect!" Însă compasiunea și umanitatea ei ies la iveală și, pentru prima oara de când Crevan și Art sunt în viața ei, Celestine realizează că nimic din ceea ce se întâmplă cu Defecții nu este normal.


   Însă acum, după ce sare în apărarea unui bătrân Defect, ea riscă să fie pedepsită, riscă să facă pușcărie și, mai rău, riscă să fie înfierată, iar cel mai tragic este că judecătorul Crevan vrea să se folosească de ea și vrea să își apere numele, așa că o pune pe Celestine să mintă în ziua Audierii. Numai că Celestine preferă să spună adevărul, iar Crevan îi oferă cea mai dură sentință din istorie. 


   ,,Îmi ia mâna într-a ei și o strânge tare; îmi amintesc de prima noastră întâlnire din camera asta, când ne-am strâns mâinile stângi pentru ca mâna mea însemnată să n-o atingă pe a ei. Acum o ţine strâns, iar pielea mea este lipită de-a ei. Semnul meu atinge pielea ei netedă. Este ceva firesc, dar pe mine mă impresionează profund. Tu ești persoana de care are nevoie mişcarea de rezistenţă, Celestine, dar ţine minte că tu n-ai nevoie de ei. Nu-i lăsa să te folosească." 


   Considerată Defectă până în măduva oaselor, Celestine cea perfectă pierde tot ceea ce a avut cândva, iar viitorul ei pare acum sumbru și întunecat. Considerată o eroină pentru că a sărit în apărarea unui Defect, tânăra de aproape optsprezece ani ajunge într-o situație unică în întreaga istorie a Ghildei, iar ea realizează că nu oamenii sunt Defecți, ci întregul sistem este Defect. Celestine are un as în mânecă acum...dar oare poate un Defect să schimbe lumea? A fost numită Defectă până în măduva oaselor, deci, trebuie să acționeze ca atare...


   UAU! Nu am mai avut senzația asta de când citeam Divergent, în urmă cu aproape opt ani! Nu pot să cred că am găsit o serie atât de bună, una care să îmi trezească atâtea sentimente, aproape la fel cum am simțit la Divergent! Just WOW! Evident că și această serie a stat ani buni în biblioteca mea până să îi vină rândul și iar îmi pare rău că am amânat-o atât! 


   Celestine North a devenit una dintre protagonistele mele preferate, este un personaj complex și fascinant, este cu adevărat o eroină, este așa cum ar trebui să fie un om bun. Întreaga ei aventură mi-a adus piele de găină și lacrimi în ochi și nu pot să cred ce idee frumoasă stă la baza acestei serii!


   Poate că am asociat-o cu Divergent pentru că ambele portretizează o lume distopică, însă cel mai important este cum am perceput eu Defecți, adică exact ca pe o serie extraordinar de bună pe care știu că de acum o voi recomanda mereu! 


   Nu vă puteți imagina ce furie am simțit citind scenele nedreptății față de Celestine și cât de mul l-am urât pe Crevan și chiar și pe Art, după multe speranțe că acesta se va schimba. Juniper, sora lui Celestine a fost pe aceeași treaptă cu aceasta, ele două fiind personajele mele preferate! Pentru moment! Până ajung la cel de-al doilea volum!


   A fost absolut impresionant să văd o lume defectă și să văd felul în care oamenii acestei lumi erau tratați, să văd o posibilă dimensiune a lumii noastre care pare că începe să nu se mai diferențieze la fel de mult de aceste povești pe care le citim. Încă o dată, Cecelia Ahern mi-a dovedit talentul ei, creativitatea și imaginația sa, toate fiind minunate!


   Am fost furioasă citind acest volum, am simțit compasiune, milă, dragoste și înțelegere pentru Defecți, iar adevărul este că am citit-o în mai puțin de două zile! Defecți este o serie care ascunde o poveste tragică, este o serie care își lasă amprenta asupra cititorilor și care ne dovedește că vocea oamenilor este mai importantă decât am fi crezut. Am înțeles că Defecții erau, de fapt, niște Perfecți judecați de cei care erau cu adevărat Defecți.


   Nu îmi ajung cuvintele frumoase să vă recomand și să descriu această carte. Doar citiți-o și nu uitați că există atâtea cărți care nu sunt populare la noi și care ascund povești minunate! Așa că de ce să nu aflați și voi povestea unei eroine, povestea lui Celestine North?


   Sper că v-am făcut curioși, dragilor, sper să acordați o șansă acestei serii, pentru că vă va cuceri încă de la prima pagină! Până data viitoare, eu vă doresc lecturi cât se poate de magice!


   P. S.: În timp ce făceam această poză, ascunzându-mi privirea și punându-mă în locul lui Celestine, cu banderola Defecților la mână și cu cicatricea de pe tâmplă la vedere, aproape că am simțit trăirile și emoțiile ei. Înțelegeți, deci, că această poză e făcută din inimă!




Bookstagram-ul meu unde puteți găsi pozele pe care le fac, desene, reacții, unboxing-uri și multe altele: @angelsfrombooks

Cărțile scrise de Cecelia Ahern sunt publicate la Editura All
    le puteți achiziționa de pe site-ul editurii sau de pe CartepediaLibrex și Libris
Lectură plăcută, dragilor! :)

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii