Advertisement

Responsive Advertisement

Recenzie-Prin ochii ei de Sarah Pinborough

 

   Titlu: Prin ochii ei


   Autor: Sarah Pinborough


   Editura: Litera, colecția Buzz Books


   Nr. Pagini: 411


   Traducere: Adriana Bădescu


   Punctaj: 5/5

   

   ,,Trei persoane pot păstra un secret, dacă două dintre ele sunt moarte.”-Benjamin Franklin


   Louise are o viață tristă și anostă, este o mamă singură iar job-ul ei de secretară nu o ajută să iasă din rutină și să își trăiască viața. După ce Ian a înșelat-o, tot ce i-a rămas pe lume este Adam, băiețelul ei, singurul ei motiv de bucurie.

   Dar într-o seară, Louise iese în oraș și întâlnește un bărbat într-un bar. Atracția dintre ei este zguduitoare dar după un sărut, el se retrage și pleacă fără explicații. Însă explicațiile aveau să vină pentru că în momentul în care Louise îl cunoaște la serviciu pe noul ei șef, nu își poate ascunde șocul. Bărbatul din bar, David, este noul ei șef.

   Louise este dezamăgită când David îi spune că sărutul a fost o greșeală, însă înțelege totul atunci când vede pe biroul lui o poză cu el și cu soția lui. Evident că David este însurat iar Louise are cele mai proaste gusturi la bărbați.

   Însă totul se schimbă atunci când într-o zi, ea se ciocnește pe stradă de Adele, soția lui David. Șocată, știind că nu trebuie să se amestece în viața ei, îi spune acesteia că o știe din poza pe care șeful ei o are pe birou. Iar de aici totul devine prietenie la prima vedere.


   Era clar că Adele are nevoie de o prietenă iar Louise la fel. În fond, greșeala de la bar nu se va mai repeta vreodată iar Adele nici nu trebuie să știe asta vreodată. Dar așa cum prietenia lor avansează, la fel se petrece și cu relația ei cu David.

   După ce se culcă cu David, Louise nu mai poate da înapoi și se leagă de amândoi. Iar David nu trebuie să știe nimic. El compartimentează job-ul de viața personală și este cam obsedat de control, ceea ce devine curând evident din telefoanele la ore fixe, medicamentele prescrise pentru anxietatea soției sale, calcularea fiecărui pas al căsniciei lor.

   Și cum ar putea Louise să îi spună lui David că este cea mai bună prietenă a femeii pe care amândoi o trădează?


   Adele devine mult mai apropiată de Louise și ajung să împărtășească povești, trăiri, secrete și metode de a-și învinge coșmarurile nocturne pe care le au amândouă. Astfel, Adele îi oferă o carte pe care a primit-o cu mulți ani în urmă când fusese prietenă cu Rob, cel mai bun prieten al ei și cu care învățase cum să își controleze visele. Iar acum era timpul ca și Louise să învețe asta.

   Însă nimeni nu a știut că totul era parte dintr-un plan bine pus la punct. Când agresiunile și ieșirile violente ale lui David, banii, trecutul și mania controlului ies la iveală, Louise știe că trebuie să își salveze prietena de monstrul care le-a vrăjit.

   Ce s-a întâmplat cu anii în urmă în incendiul în care au murit părinții lui Adele? Ce s-a întâmplat cu Rob și ce e cu toate pastilele pe care David i le prescrie soției sale? Se vede de la o poștă că iubirea lor e bolnavă. Dar ce îi mai ține împreună?


   Printre trădări și nesiguranță, secretele puzzle-ului se pun cap la cap iar Louise și David renunță la aventura lor. Dar cu ce preț? Cum poate ea să afle secretele pe care niciunul dintre ei nu este dispus să i le spună?

   Curând, Louise știe că este prinsă într-o nebunie curată, între doi soți mult prea distruși dar trebuie să își salveze prietena.

   ,,Drumul dragostei adevărate nu e niciodată lin.”


   Când Louise primește semnale din toate părțile, ea știe că trebuie să plece din viețile lor. Dar cum ar putea acum când visele ei pot fi în sfârșit controlate? Cum ar putea acum când învață tot ceea ce Adele și Rob au învățat la rândul lor cu ani în urmă?

   Visele sunt mai periculoase, mai ales atunci când nu sunt de fapt vise. Dar Louise avea să afle asta curând. Avea să afle minciuna în care a trăit, trădarea și suferința. Ce faci când cunoști un monstru și nu îl poți salva pe cel ce e sub vraja lui?


   ,,-Oricare ar fi adevărul...cred în tine. Dar am nevoie să-mi explici totul. Banii, ce s-a întâmplat cu Rob...Trebuie să știu. Fiindcă pe urmă o să-ți spun și eu ce lucru rău am făcut, și probabil că o să mă urăști pentru asta.”



   Ce faci când ai fost manipulat, când ai mers prea departe fără să poți spune stop? Ce se întâmplă când trecutul și secretele lui se destăinuie dureros și te apasă împreună cu toate greșelile pe care le-ai făcut?

   Louise, Adele sau David? Unul dintre ei va suferi. Dar cine este de fapt personajul negativ? Cine este de fapt nebun și i-a manipulat pe toți? Sau poate că mai există o ușă...una secretă și plină de întuneric. Dar ce faci când poți vedea dincolo de ea...doar Prin ochii ei?

   În primul rând, această carte și felul în care am citit-o au o poveste foarte interesantă. Cu câteva luni în urmă, când am citit Verity, când încă nu știam dacă mi-a plăcut sau nu, fiind primul meu thriller ever, mi-am promis că nu voi mai citi vreodată vreo carte de genul. La momentul acela, mama mea terminase Prin ochii ei și a spus că se aseamănă cu ce am citit eu și m-a întrebat dacă vreau să mi-o povestească.

   Din moment ce știam că nu o voi citi vreodată, i-am spus că poate să îmi povestească. Însă...am prins gustul acestui gen mai mult decât aș fi crezut. Și deși știam ceea ce se va întâmpla, nu știam detaliile, nu mai știam chiar totul, ceea ce a dus în mod neașteptat la suspans, la întrebări pe care mi le-am tot pus citind această carte și iată că am ajuns aici, la final.

   Nu regret că am citit-o nici măcar o secundă, este un thriller excepțional și poate că îmi pare puțin rău că am știut deja secretul din spatele poveștii dar asta nu a însemnat că nu am parcurs acțiunea cu sufletul la gură.

   Este o nebunie curată! Da, această poveste este o nebunie curată și ador acest lucru. În acest thriller întânim o minte bolnavă însă va dura mult să aflați a cui este de fapt această minte, ale cui sunt planurile, secretele și toate măștile.

   Personajele sunt mai mult sau mai puțin, la un moment dat, victime. Toți dintre ei. Victime, complici, nevinovați sau nebuni cu toții. Însă asta este maniera acestui gen, de a te fermeca, de a te îngrozi și de a te duce cu gândul la întrebarea: cât de ciudat e că îmi place nebunia asta?

   Prin ochii ei este acel gen de carte, misterios, cu suișuri și coborâșuri, cu aparențe și destăinuiri, cu minciuni și cu personaje lipsite de conștiință. Este un thriller atât de bun, atât de șocant, dramatic și extraordinar încât trebuie să vă rog să îl citiți neapărat pentru că merită cu adevărat! Merită să aflați cum este să vezi totul prin ochii ei...


Găsiți Prin ochii ei cât și alte minunate excepționale la editura Litera.
O puteți achiziționa de pe site-ul editurii, de pe Cartepedia, Librex sau de pe Libris
Lectură plăcută, dragilor! :)











Trimiteți un comentariu

0 Comentarii